Skogen

I måndags när jag var ledig åkte Isa och jag till Läckeby och gick en långpromenad, som var hur mysigt som helst. Vädret var okej, skogen luktade härligt och fåglarna kvittrade. Jag tog med mig lite godis och en leksak för att ha möjligheten att kunna spontanträna lite. Och så fick det bli på ett av fälten vi gick över. Isa var taggad och jag gjorde det väldigt lätt för henne så att hon skulle lyckas. Det var en riktigt matte/hund dag, fasen va jag gillar lediga dagar :)

Idag har det dock inte varit en ledig dag. Men efter ett monsterpass på jobbet och när man egentligen bara vill krypa ner i sängen såfort man kommer hem, måste man ju aktivera sin älskade hund. Vi tog oss till Värsnäs och det var faktiskt mysigt det med. Fan va tråkigt folk som inte har hund måste ha!
Jag tog med mig ryggsäcken full av dummies och stannade till vid en stig. Vi inledde med några finfina linjetag med mycket fart i, tränade vidare med lite stadga och avslutade med ett fritt sök där hon sökte jättefint. Väl hemma igen märkte jag att mina fötter nästan domnat bort efter att ha varit uppe sen 5 och jobbat i 12 timmar. Nu är det snart sängen!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Du är så flitig! Viggo får inte hälften av den aktivering som Isa får!!

2008-08-13 @ 21:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback