Kort är bra..

Det har varit mycket korta träningspass på sistonde. Både medvetet och för att tiden inte riktigt funnits till.

I packade jag och Helena in våra hundar i vår nya bil med de fina grindarna och begav oss till spårskogen. Jag har fått ett nytt tips på spårning som jag testade just denna dag. Det går ut på att man lägger flera korta spår, exempelvis i 50 m, sen lägger man en apport, belönar, selar av och lugnar ner. Sedan går man till nästa "spårstart", selar på igen och tar ett till kort spår.
Och det gick faktiska bra! Hon är ju alltid väldigt fokuserad och duktig den första delen av spåret, och då blev det så att vi bröt innan det hann bli dåligt. Jag la fyra korta spår, och de två sista spåren gick bäst. Detta ska jag fortsätta med!
Medan spåren låg fick Isa och Tisla en prommis i skogen, Puma fick ladda i bilen. Det är fantastiskt hur hundar är olika. Isa behöver ju verkligen springa av sig energi innan träningen, annars är det dödsdömt.

Idag har vi varit i stallet och ridit igen. Det är så himla roligt! Atlas är lika "ung" i sinnet som förut och drar runt Isa i hennes skinn och ben utan att hon säger till. Men Atlas är ju den snällaste hunden som finns, så honom får hon faktiskt säga till själv. Gör hon det inte antar jag att hon är okej med det. Efter ridningen gick vi ut till hagarna lite och tränade inkallning med ställande. Efter några gånger satt det klockrent och då slutade vi direkt. Vid det här laget var jag så kall att jag inte kunde göra annat än att sätta mig i varma bilen och brumma hemåt... Väl hemma möttes vi av en överlycklig Boo som ska bo hos oss till imorrn kväll. Nu sover Isa i hallen medan Boo vankar av och an, hoppas hon lugnar ner sig lite till natten.

Vårbild:
image322

Kommentarer
Postat av: Sonja Lindeman

Kul att det funkade!

Sonja o. Mpenzi

2008-04-11 @ 17:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback