Isa hemma igen!

Ikväll fick vår älskade hund komma hem igen, efter 4 (!) hela dagar på Läckeby djursjukhus. För att snabbt uppdatera om vad som hänt så tog de tester på henne i söndags, som visade att hennes röda blodkroppar var för lågt och hennes blodplättar var ganska långt under normal. Detta tyder på att det finns en infektion i kroppen nånstans, men det kunde också bero på hennes långvariga diarré. Diarrén blev inge bättre på flera dagar trots att hon fastade och sedan fick ID mat (som är jättesnäll mot magen). Så igår gav de henne antibiotika, vilket gjorde att det vände. Idag har hon inte haft diarré, trots att hon fått lite mat och värdena hade gått upp enligt nya tester. Så nu är hon hemma =)

Veterinärena varnade visserligen för återfall, men jag hoppas verkligen på det bästa! Nu har hon fått ID mat som hon ska ha sex gånger om dagen, hon har fått antibiotika för mag-tarmkatarr och några salvor som ska hjälpa till att återställa balansen i tarmen och bakterierna. Sen är det korta koppelpromenader, små små måltider flera gånger om dagen och ingen stress som gäller i åtminstonde tre veckor. Vi som har planerat in en hel massa i maj får kanske tänka om lite... Vi ska till djursjukhuset på torsdag igen för att uppdatera läget och ta stygnen från såret, då ska jag höra lite mer exakt om vad hon kan göra och inte.

Men såret ser iaf bra ut (iaf nått som verkar gå vägen) och hon har vant sig helt med kragen. Nu väntas bara jakt på hundpassare som kan vara hemma med Isa när vi jobbar i helgen...
Men min lilla flicka är äntligen hemma, weeeiii =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå min älskade Isa, som jag varit bekymrad över dej =) Skönt att höra att du verkar vara på väg åt rätt håll! Många slafsiga pussar din Viggo

2008-04-22 @ 20:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback