För få timmar på dygnet

Det känns verkligen som att det är allt för få timmar på dygnet. Dels har man alltid så mycket för sig, och dels är jag en sån person som måste sova väldigt många timmar per natt för att jag ska klara av veckorna.. hmm, känns inte riktigt som att det är en bra kombination.

Annars lunkar allt på som vanligt här hos oss. Anna har varit här i helgen, så det har inte blivit någon träningshelg för Isa, dock har vi varit på skogspromenader och myst.
I torsdags var vi en sväng på bruksan och tränade. Det gick bra och det var en sån där tidig morgon, då Isa alltid är  väldigt fokuserad. Efter att ha spenderat hela den dagen på bibblan med uppsatsen kom jag på att det var länge sen jag tränade mig själv (fy skam). Så jag, Sara och Isa åkte till skogs för lite träning senare på kvällen, alltså för Sara och mig. Vi sprang en vända som uppvärmning och gjorde sedan en hinderbana i skogen, där vi pressade ut varenda gnutta energi vi hade. Vi har gått stelt hela helgen, och Sara fick feber, men roligt var det! Och Isa njöt av att bara vara ute och hänga en hel kväll. Fler sånna träningspass väntar!

Igår begav sig tre bakis hundförare till klubben för lite samträning. Det var roligt trots att alla var sega. Kanske inte tränade så mycket som jag skulle gjort "en vanlig dag", men ändå! Vi kommenderade varandra i sina respektive klasser. Jag valde att bli kommenderad i fria följet, apporteringen, läggandet under gång och hoppet. De gick bra förutom att Isa sätter sig väldigt mycket till höger i hoppet, trots att jag hela tiden belönar åt vänster. Nu har jag börjat kolla in tävlingar under senvåren, kanske blir nån i början av maj om jag får ordning på resten av momenten. Måste tillägga att vi la en platsliggning det första vi gjorde, och hon låg jättebra hela tiden trots att jag gömde mig hela tiden utan att visa mig nån gång =)

Idag har vi äntligen varit i stallet! Det är ju ytterligare en underbar sak med att ha bil igen, jag kan ju rida då!! Vi utnyttjade hagarna till lite hundträning innan Isa fick ledigt att bara hänga i stallet. Hon är så duktig, när jag är på banan så kommer hon dit med jämna mellanrum för att se att jag är kvar, sen går hon och lägger sig vid bilen och väntar på mig. Sån duktig gårdshund =)

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Tackar o bugar!

2008-04-07 @ 21:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback