Träning i ruskväder

Trots att det regnat hela dagen satte jag på min regnkläder och gick upp till bruksan. Isa var ju ändå tvungen att komma ut och då kan man lika gärna ta med sig ryggsäcken med tränings-sakerna och stanna till där. Vi tränade inte så länge för att jag fortfarande är lite sjuk i magen vilket gör mig helt matt i kroppen.
Vi började med att köra linförighet, som gick super bra. Jag gick ett helt "program" utan att belöna och hon höll fokus hela tiden..nöjd! Hon har blivit mycket bättre i svängarna, men jag tror även det beror på att jag går rätt med fötterna nu också...Det sitter lite bättre nu och jag slipper tänka på vilket ben jag ska använda osv.
Nästa moment var ställandet. Detta moment kommer alltid lite i skymundan för läggandena, eftersom jag inte vill träna dem samtidigt. Hon stannar bra när hon väl stannar, men ibland är det som att hon inte "hör" och fortsätter gå med mig.. hmm. Tränade även Eeas övningar med repet som belöning, och då ställer hon sig jättefint. Provade hela momentet några gånger och det gick bra efter några rättelser. Hon har ju en tendens att dimpa ner den lilla rumpan i backen, min lilla tös.
Vi avslutade med lite apportering och en inkallning. Apporteringen ser jag inte riktigt några framsteg i. Hon rullar fortfarande runt den på tungan för att hon tycker den är obehaglig. Det inte riktigt hur jag ska göra här. Sedan måste jag även prova med andra apportbockar, för vi har ju bara tränat med hennes egen, tänk om hon totaltvägrar på tävling för att massa andra har haft den i munnen? Jaa, det kan hända massor man inte tänkt på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback