Summering av de senaste träningarna

Jaa, så var en ny vecka igång. Helgen vart inte riktigt som planerat. Jag jobbade tydligen inte denna helgen, men fick ändå jobba i lördag. Var dock ledig på söndagen =)
Lördag: I lördags var jag ledig mellan 10-12, så då skyndade jag mig hem för att hinna aktivera Isa. Vi slängde oss in i bilen och for till skogs. Där gick vi först en promenad genom skogen och sedan tränad vi lite jakt. Gjorde ett motivationssök, och sen lite svårare sök. Men hon hittade bra ändå. En dummie hade hon lite svårt att hitta, men efter lite slit kom hon även in med den. Hon lyssnade även fint på visselpipan, vilket är bra. Sedan fick hon vara ensam ganska länge på eftermiddagen, men verkade ha sovit mestadels.

Söndag: Var som sagt ledig och gick därför ut i lördags, men upp ändå och promenera när jag vaknade. På em/kvällen gick vi förbi Helena och tjejerna och gick bort till fältet vi var förra veckan och tränade lite. Vi tränade lite kontakt, men mest konster. Blir så trött på att älta lydnadsklass I-momenten hela tiden, och tror även Isa känner samma sak. Så nu började jag klicka in lite nya saker som vi håller på att lära oss.. Det är kul med klickern, man ser verkligen hur hon funderar och funderar över vad jag vill att hon ska göra. Nyttigt!

Måndag: Idag var det ingen skola så Isa har haft sällskap hela dagen, förutom när jag var på gymmet. Efter lunch mötte vi upp boxerfamiljen och gick mot bruksan. Jag övade tre moment idag; läggande, linförighet och apportering. Läggandena gick bra, dom första gångerna slänger hon sig verkligen, sen när man tränat typ 30 gånger tycker hon ju att det blir långdragigt, så vi körde bara några gånger, sen testade vi på hela momenten några gånger också. Sedan kom Linda och Smulan upp som vi inte träffat på väldigt länge, så då blev det en lite prat-paus. Under tiden platsade jag Isa en bit bort från Smulan, så det blev nästan som en utdragen platsliggning.
Sedan fortsatte vi med linförigheten och där tycker inte jag att det fanns nått att kommentera. Gick superfint idag, har en liten tendens att flaxa ut ibland, men inget som man behöver lägga större vikt på. Eftersom detta gick så bra tränade jag inte på det så länge det heller. Vi avslutade med apportering som är det vi måste fortsätta kämpa på med. Hon är jätteduktig på att vänta tills jag säger kommandot, hon tar den fint, men tycker den är så äcklig i munnen att hon tuggar på den. Fast vissa gånger kan det nog räknas som "omtag", men jag vet inte. Det är bara att träna mer på det, så går det säkert bort.

Veckan har jag inte planerat alls, har anmält mig att jag kan jobba några dagar, och vet inte när jag ska till stallet. Men träning kommer det att bli i vilket fall som helst =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback