Ojämn helg = jobb

Nu har höst terminen dragit igång på riktigt. Det är tentan nästa vecka, man måste börja plugga ordentligt och man jobbar varannan helg. Nu öppnar vi en timme tidigare på jobbet med, så helgerna blir långa. Detta innebär att vi kommer behöva hundvakt varannan helg, men det löser sig alltid. Man är glad att man har vänner som ställer upp!
Både i lördags och i söndags när jag kom hem möttes jag av en hyperglad hund. Vi åkte upp till skogen båda dagarna för att gå en skogspromenad. På lördagen tog jag med mig ryggsäcken full med dummies och tränade lite sök och inkallningar. Första söket bytter hon dummies, vilket inte var bra. Så efter det gömde jag bara en. Va kul hon tycker det är..
I söndags gick vi mest och letade svamp. Har blivit jäkligt bra på att hitta svamparna nu måste jag säga... Alltså JAG, inte Isa. Jag försökte träna lite sökträning med svamparna, men hon hittade mest blåbär och när jag visade henne svamparna ville hon vara äta dom eller slicka på dom. Men svamparna var iaf lite för små, så jag får åka tillbaka när de blivit lite större. Visserligen har jag fortfarande svampar kvar i frysen från förra året, men de är väl dax att slänga nu och bytas ut mot nya =)
Idag efter skolan åkte jag till bruksan för att träna lite lydnad. Det gick sådär, var så himla mycket folk! Bra träning visserligen, men man vill ju gärna få plats på plan. Vi började med kontakt och linförighet som gick bra, lite distraherad bara. Sedan tränade jag lägganden eftersom det var det som gick dåligt i torsdags. Hon var inte helt på G idag, men la sig ganska fort ändå, när jag stod framför henne. Sen när jag gick bredvid henne och kommenderade, så ställde hon sig bara och tittade förvånat och lite förvirrat på mig, precis som hon gjorde på träningstävlingen! Jag förstår inte riktigt varför, hon KAN ju det. Men jag backade lite till och hjälpte henne ner, och körde så ett tag, vilket gick bra. Jobbigt bara om hon "glömmer bort" ställandet nu när vi måste börja nöta läggandet igen. Verkar som att det bara är ett av dem som får plats i henne lilla huvud.
Vi körde vidare med lite fjärrdirigering, fast jag stod precis framför henne. Hon fattar ingenting vad jag sysslar med mina händer, men det kommer väl om vi ligger i lite. Har ju i princip bara testat det idag och i onsdags. När hon ska sätta sig upp från liggandet har hon en tendens att hoppa fram lite, och därför står jag framför henne så hon inte kan göra det.
Efter en halvtimme eller liknande åkte vi hem igen för då satte diverse kurser igång och jag kände inte att det var rätt dag för oss att träna med så mycket störning.
Nu ska jag kolla på ytterligare ett avsnitt av mordkommissionen. Vi köpte hela boxen för ett tag sen och den serien är ju sååå bra! Har tom börjat tänka och drömma lite på danska igen =) (iaf när jag drömmer och Fisher och alla fallen) Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

åå kan du inte prata lite danska me =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback