Kursstart och träningstävling

Ja, här händer det grejer. Igår var det start för kursen jag ska gå. Ville ju egentligen gå Tävlingslydnadskursen på Öland, men där är det lite väntetid. Linda håller ju i kurs här i Kalmar och sa att det fanns platsen över. Visserligen är denna kurs Tävlingslydnad 2-elit, men varför inte lära sig lite nya moment? Börjar tröttna på ettans. Så den går vi nu.
Vi började med att vara inomhus och presenterade oss för varandra. Det är några ansikten man känner igen från klubben. Även en till goldentik, lite äldre än Isa, men kul med samma ras =) Alla var ju såklart bättre än oss, och det var folk både i klass 2, 3 och elit.
Sedan gick vi ut och tränade i par. Tjejen jag tränade med har jag även sett till förut. Jag fuskade och tränade lite moment från klass I, men det var ju bara för att jag skulle ha nått att göra, jag vet ju inte ens hur momenten i tvåan ska se ut exakt. Körde även lite fritt följ och apport, de momenten vi redan kan. Det gick bra först, hon var lite övertaggad efter att ha suttit i bilen ett tag, men när vi sedan skulle visa upp oss för Linda gick det ju inge vidare som vanligt.. Såfort någon står med ett block i handen och tittar på oss, går Isa åt ett annat håll.. Detta gör hon troligtvis för att jag beter mig konstigt eller nått. Men kursen kä'nns som en utmaning, och sånna gillar jag!

Idag var det då dax för träningstävling på Öland. Det var som en riktigt tävling för inofficiell. Kändes kul för det var ganska många deltagare, 13 st tror jag. Det var allt från brukselit och apell, till alla klasser i lydnad. Lydnadsklass I var sist, så det blev en lååång och kall väntan. I mitten av kvällen gjorde vi platsliggningen, som gick strålande för oss, inget snack där inte. Hon nosade lite, men inte farligt... När det var dax för lydnadsklass II ställde jag upp som skrivare ett tag, behövde annat att tänka på och sedan kändes det lärorikt att höra hur de dömer i tvåan.
Så var det dax för oss. Isa kändes ganska bra, ibland lite övertaggad och ibland lite slö, men annars i hyfsat skick. Hon var ju också fundersam på vad vi skulle göra. Det var becksvart överallt och hundar som skällde, sen var den en tom upplyst plan där vi stod... Hmmm
Det började sådär kändes det som, hon var inte 100% med i linförigheten. Inte för att jag ska skylla ifrån mig, men jag märkte att hon var väldigt intresserad av tävlingsledaren, för det var en snäll tjej med lite "pipig och glad röst". Så varje gång hon kommenderade oss ville hon kolla dit och vifta lite på svansen. Skitbra träning å andra sidan!
Läggandet var kafastrofalt. Hon tänkte på nått helt annat när vi gick och ställde sig istället (det som vi annars har problem med). När vi väl kom till ställandet satte hon sig ner när jag var på väg mot henne. Hmm, tänkte jag, inte bra. Men resten av momenten var bra och jag var ändå hyfsat nöjd, trots att jag visste vilka otroliga tabbar vi gjort och att vi egentligen kan mycket bättre.
Sedan var det så att alla tävlade mot alla, så de räknade ut vilka procent poäng man fått, så man kunde få ut en vinnare av alla klasser sammanlagt. Vi stannade kvar till prisutdelningen, för det är ju alltid kul att se vilka som har gjort bra ifrån sig, samt att jag ville se mitt protokoll.
Och vi kom TVÅA! =) Bland alla dessa duktiga folk.. Liiiite stolt är jag minsann. Och tänk att jag då inte ens var nöjd med två av momenten. Mmm, det känns bra. Vi skramlade ihop 155p, och kvalade därmed in mig på tävlingskursen. Skönt att ha det avklarat.
Här kommer bedömningen (det kursiva är domarens kommentar):

Platsliggning, 10p
Tandvisning, 10p
Linförighet, 8p Sitter snett, långt fram, luft, bra språng marsch
Läggande, 0p Står
Inkallande, 10p
Ställande, 5p Sätter sig före
Apportering 8p Tugg
Hopp över hinder, 10p
Helhetsintryck, 10p
Total poäng: 155p

Supernöjd trots de två felen. Domare Lena sa att det såg jättefint ut, så det kommer jag leva på länge =)

Imorrn ska jag rida långtur på Ninja och plugga... Men innan det ska jag till frisören och klippa av mig allt hår.. Joo, det ska jag. Är väldigt nervös, men det kommer nog att bli bra. Just nu har jag ju två längder på håret, och för att kunna spara ut det vill jag ha en och samma längd. Så det blir iaf över axlarna... Spännande!


Vår första pokal =)
image175

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Grattis, ni är såå duktiga!! O jag tror att du blir suuperfin i håret! KORT KRÄVS =)

Postat av: Helena, Puma och Tisla

Vad roligt att det gick bra för er! Jätte grattis från oss alla tre... hade tänkt messa ett stödjande glatt mess - men det hanns inte med. Så det kommer nu - go girl! *kram*

2007-09-13 @ 22:45:17
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com
Postat av: Ivanna och Ollie

Grattis gumman...vad duktiga ni är. Snart måste ni tävla!

2007-09-14 @ 09:28:50
URL: http://punkrockmama.blogg.se
Postat av: Hanna

Ååå va ni alla är snälla! Tack så mycket, ni är bäst =) Ska försöka ta ett kort på mitt nya hår... trivs med det iaf!

2007-09-14 @ 10:42:06
URL: http://hannaochisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback