Helgens ledighet

I helgen har jag varit heeelt ledig. Marcus har jobbat på kåren, så jag har varit hemma med Isa. Men det har inte blivit någon träning, utan med långa promenader. i fredags jobbade jag hela dagen, så då hann jag inte med någon träning. I lördags hade jag och Helena bestämt att vi skulle hitta på något kul med hundarna. När vi hördes kom vi fram till att vi egentligen inte var så sugna på träning, utan bara gå ut och gå på nått nytt ställe. Så jag, Isa, Helena och Puma packade in oss i H och Ms fina nya bil och körde iväg till Läckeby. (Oj, vilken skön bil att köra!) Efter lite trix hittade vi ett ställe att parkera bilen på och begav oss in i skogen för att utforska. Det var en trevlig tur. Hundarna sprang runt och var allmänt nöjda medans vi utforskade skogarna utanför Kalmar. På ett ställe var det en hel åker med lera och koskit som Isa såklart hittade och rullade sig i. Uuuuu, va hon luktade! Så när vi kom hem igen efter drygt 2 timmar blev det badkaret direkt.

Idag var det en seg förmiddag eftersom vi var ute igår. Men på eftermiddagen vaknade jag till liv och gick en långprommis ner till kalmarsundsparken med Emma. När jag släppte Isa där nere försvann hon som ett skott ner på havet. Hon är så badtokig, speciellt eftersom hon luktade schampo sen igår. När vi gick ifrån vattnet rullade hon sig i allt hon kunde hitta, så nu luktar hon inte nytvättat längre.. suck. Vi gick även förbi Sara och tackade för igår och Isa stormtrivdes med all uppmärksamhet från lektant Sara.
Imorrn är det hemmaplugg som gäller, så jag ska ta mig till bruksan när jag känner för en paus. Återkommer om hur det gick!

Isa ingeggad i koskit
image171

Höstbad..
image172

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback