Härlig dag för Isa

Imorse när vi skulle ut på vår morgonpromenad spöregnade det. Men nu har jag ju ett par ordentliga stövlar med, så det var bara att sätta på hela regnkittet och bege sig ut. Isa verkar tycka det är mysigt när det regnar. Hon blir skitig och blöt, precis som retrievrar vill ha det =)
När vi kom hem fick vi besök av lektant Sara, något som Isa uppskattade väldigt mycket. Hon är på Sara hela tiden och vill gosa och "sitta i knät". Vi satt och pluggade i ca 3 timmar (effektivt ca 30 min, men ändå) och Isa var helnöjd. Efter detta packade jag och Isa in oss i bilen för att åka till stallet på Öland. Jag har inte varit där på ett par veckor. Har inte passat riktigt och sen var Ninja så j*vlig förra gånger jag red. Hursomhelst gick det superbra att rida, sålänge man har ett spö med sig (det var det som var felet förra gånger). Nu är hon ridits ett tag och det är slut med daltandet, så nu är det bara att sätta igång och rida ordentligt. Känner tom att jag börjar få lite träningsvärk, härligt!
Isa var såklart överlycklig över att vara i stallet. Atlas var tyvärr inte hemma, men hon underhöll sig själv rätt bra.
När vi kom hem hoppade jag in i duschen och sen hämtade vi upp Helena och tjejerna för att gå en promenad tillsammans i skogen. Det var mysigt och flickorna är så söta ihop. 
När vi kom hem vid ca 18.30 var det en trött hund som åt middag för att sedan gå och lägga sig. Hon verkar rätt nöjd med dagen. Lyckligtvis klarade jag mig från regnet hela eftermiddagen, trots att de mörka, hotande molnen låg nästan precis ovanför oss.
Känner mig jättehängig nu =( Har känt det ett tag, men kört på som vanligt för att försöka "lura" sjukdomen, men det verkar inte funka. Jobbigt om man inte känner sig bättre imorrn, för då har vi en fullproppad dag. Först skola, sen möte med gymtränare och sen hundkurs på kvällen. Får gå och lägga mig nu och hoppas på det bästa.

Sötishunden
image177

Lobelia och Lavendel i hagen
image178

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback