Blåsigt öland

Efter skolan och lite plugg på eftermiddagen åkte jag och Isa till Öland. Först stannade vi i stallet, där jag red en glad och pigg Ninja. Hon hade vilat igår och var väldigt pigg, något som är kul på henne eftersom hon annars inte är jätteframåt.
Sedan åkte vi direkt till ölands brukshundklubb där det var torsdagsträning. Det var inte så mycket folk där idag, men det gör ju bara att man har större plats att träna =)
Isa verkar vara lite förvirrad på att vi tränat lite andra moment också nu. När vi tränade linförighet och jag stannade till länge på ett ställe, hoppade hon fram framför mig och började göra "fjärrdirigeringsövningarna". Det är inte så bra. Men det är säkert nu vid inlärningsfasen, när det sjunker in lite kan hon nog skilja på sakerna skulle jag tro. Annars gick linförigheten bra. Det är inte mycket som brister när man tränar med godis.
Sedan körde vi en tre minuters platsliggning, och innan detta kanske jag ska påpeka att de kört med skott innan, och Isa var lite fundersam om vad det var för nått idag. Så hon låg ganska spänt och stirrade på mig och rakt bakom mig in i skogen (där de sköt innan), men hon låg alla minuterna. Till sist slappnade hon nog av lite också, för då låg hon och gäspade lite. Var väl lite trött efter stallet.
Det jag körde mest idag var ställandet, och det funkade jättebra. Jag har börjat att belöna henne endast med repet i det momentet, det funkar jättebra. Körde endast några ställande och sen några stå kvar. Efter att vi varit där en timme åkte vi tillbaka hem, för då var vi både två trötta och hungriga.

Imorrn är det tentaplugg hos Sara som gäller och sen är jag ledig i helgen. Förhoppningsvis blir det sökträning i helgen! *håller tummarna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback