Träning efter jobbet

Igår, söndag, vaknade jag av en hund som satt och glodde på mig och slog svansen i sängen. Hmm, tänkte jag i sömnen, Isa brukar ju inte vara uppe såhär tidigt (klockan stod på 6.15 och då sover Isa alltid djupt). I ett nafs sätter jag mig spikrak upp i sängen och inser att jag måste försovit mig. Klockan är 7.40 och jag börjar jobbar kl 8. Helvete! Upp, borstar tänder och tar en macka med mig till bilen, som är frusen och måste skrapas rutor på. Men jag hann i tid!
Så denna dag var lite upp och ner, som de dagar man försovit sig på brukar vara. Jag klarade iaf dagen och är lyckligt lottad att jag har en matgalen hund som vill ha mat och väcker mig. (Egentligen tror jag att hon visste att jag hade försovit mig) =)
När jag kom hem åkte vi och tränade ett litet pass innan Marcus slutade.
Vi började med kontakt/linförighet/fritt följ. Hon var duktig med idag var jag extra noga med positionen. Så fort hon kom lite framför mig stannade jag till som Eéa visat, och var noggrann med hur jag belönade henne. Använde mig också lite av klickern för att slipa till det lite, och det gick jättebra!
Sedan fortsatte vi med tvåans hopp. Det här har vi ju aldrig testat, så jag började med att placera henne framför hindret vid min sida, och sa hopp samtidigt som jag kastade repet över hindret. Hon hoppade och tog leksaken, fler gånger om. Efter ett tag fick hon hoppa på kommando, och när hon väl kommit över hindret så kastade jag leksaken. Så hon verkade fatta vad det går ut på iaf. Avslutade med några klass I hopp, men då verkade hon lite fundersam.
Sedan körde jag på ställanden. Det är ju några ställanden i klass två, så det är bra att tjata med dom lite. Men jag körde mest klass I momentet med ställande under gång, och det gick jättebra.
Sedan kom Marcus och vi åkte hem.
I morse vaknade jag åter igen av en hungrig hund vid sängen. Det var jättetidigt och jag vaknade knappt, vände mig bara lite om. Jag mumlade att jag inte alls hade försovit mig idag, för jag är ledig, men vet inte om hon uppfattar det. Nånstans innerst inne förstod jag nog att hon var nödig också, men eftersom Marcus skulle upp kl 6.30 visste jag att hon snart skulle få gå ut. Det var inte förrns jag hörde henne spy ute i hallen som jag förstod att hon var dålig. Marus skulle dock upp precis, så han fick ta henne, men tänk hur många gånger hon kanske försökt fått upp mig ur sängen och jag inte har vaknat?
Hon var iaf väldigt dålig i magen, men efter några omgångar hade magen blivit bättre. Men Marcus gav henne inte mat för att låta magen vila lite därför satt hon och stirra på mig när jag sov för att jag skulle gå upp och ge henne mat. Hursomhelst somnade hon om och vi vaknade några timmar senare, utvilade och glada. Vi fick båda två frukost och sen åkte vi till stallet direkt. Magen verkar helt bra igen som tur är.  Det var en underbar dag och vi spenderade över tre timmar där. Isa går runt helt själv och filosoferar som vanligt, hur nöjd som helst. Ninja börjar bli riktigt fin att rida och blir starkare för varje dag som går.
När vi kom hem var Isa rejält trött och hon har i princip sovit hela dagen (antagligen har hon haft en jobbig natt), så jag ställde in min planerade träning idag. Får se om det blir nått i imorrn... Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback