Tävling, LK1, Öland

Idag var det dax för tävling igen, men denna gång på Ölands brukshundklubb. Trodde det skulle gå bättre här än sist eftersom det är "hemarenan", men icke. Vi hade verkligen inte förutsättningarna på vår sida idag. Först drog vi lott nummer 1, och sedan var det två ringar igång samtidigt. Vår var längst bort, så för att komma ut på denna delen av planen så gick man på den lilla stigen bredvid planen. Och där stod 15 st hundar när vi skulle ut på platsen (direkt från bilen). Hon var mycket okoncentrerad under platsen men reste sig inte upp. Sen var det ut på den lilla stigen igen och trängas med alla andra hundar innan de två övriga platserna var klara. När vi gick ut på planen stod alla med sina hundar antingen i den lilla öppningen eller bakom buskarna vid sidan av planen. Tror ni Isa hade fokus på mig? Nej. Visst, man ska inte skylla ifrån sig för att det gått dåligt, men jag måste ju ändå berätta förutsättningarna vi hade. Målet med denna tävling var att få en bra linförighet som jag vet att Isa har, men detta var tom sämre än sist. Sedan stannade hon kvar i läggandet, när jag sa fot och började gå, satt hon kvar och titta på allt annat som hände i buskarna. Så jag var måttligt road när jag var klar och trodde att jag fått jättedåliga poäng (iom att vi började så dåligt). Glömde desutom att titta på nått betyg överhuvudtaget, och det var så långt ifrån där Helena och Marcus stod, så ingen såg nått. Hur som helst så gick det bättre än vad det kändes som, igen. Så såhär i efterhand är jag nog rätt så nöjd med dagen, dock ska jag sätta linförigheten nästa gång!!!

Protokollet:
Platsliggning - 10p (koeff 3)
Här var jag ganska nervös eftersom hon var så intresserad av allt annat, men hon låg bra trots det.

Tandvisning - 10p (koeff 1)
Dagens höjdpunkt =) Detta moment gjordes sist av alla moment och domaren var en kvinna, så det kändes kul!

Linförighet - 6,5p (koeff 4) Domarkom: Ssn, luft, drag i koppel, för långt fram
Som sagt, katastrofalt.

Läggande - 6,5p (koeff 2) Domarkom: Saktar ner, ej med från början
Här satt hon ju och kollade på annat i början. Blev lite överraskad att hon faktiskt la sig ner trots att hon var så ofokuserad. Vi hade även problem med läggandet när vi tränade sista gången inför tävlingen.

Inkallande - 9p
(koeff 3) Domarkom: Avslut
Här hoppade hon när hon skulle sätta sig vid sidan. Det har hon inte gjort sen hon var liten och jag vet inte varför det hände idag, som så mycket annat.

Ställande - 9p (koeff 3) Domarkom: Steg
Bra gumman!

Apportering - 8p (koeff 1) Domarkom: Lätt tugg
De använde sig av en väldigt kraftig apportbock, en sån som Isa brukar "tappa åt ena sidan" för att den väger mer än vanligt. Men hon höll i den trots det, med lite tugg. Men bra ändå!

Hopp över hinder - 8,5p (koeff 2) Domarkom: Avslut, s sn
Vet inte vad som har hänt med ingången som sagt.

Helhetsintryck - 7,5p (koeff 1)
Eftersom jag inte trodde vi hade en chans till br poäng pratade jag ganska mycket med henne och fjollade på lite mellan momenten, men det verkade ju hjälpa lite ändå..

Poäng: 165,5 (1:a pris) Placering: 4 av 15

Så det var ju roligt att vi fick vårt andra 1:a pris! Jag är ändå imponerad att vi/hon klarade att komma igen med den dåliga starten vi fick idag. Nu nästan måste vi satsa på ett till första pris så vi kan få diplomet.
Och nu har vi provat att vara först ut på plan med! Det är skönt att ha det gjort, men ack så hastigt allt blir.

Puma och Helena var ju också med idag och det såg riktigt bra ut för dom idag, visserligen stod jag ju långt bort.. Men det går framåt, och det är kul! Vi lånade snälla Linn och Pontus bil som funkade jättebra. Det är ju en kombi, så hundarna satt bak och mös lite.

Efter tävlingen var Isa inte alls så trött som hon var sist. Så efter att matte och husse tagit en tupplur i soffan, mötte jag upp Helena igen för en "innan middags promenad". Det var trevligt och skönt att komma ut lite! Hundarna busade mycket och Helena fick till en bild på min lilla skrutt som jag visar nedan.
Imorrn åker jag till Stockhom för att träffa familj och vänner, men är tillbaka igen torsdag eller fredag. Må gott, hejsvejs!

image192

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Grattis tjejer! Vi hejar på er!

Postat av: Helena, Puma och Tisla

Haha, skönt att det inte bara är jag som har dåliga dagar. :) Men se det såhär, nu kan ju ditt besök i stockholm BARA bli bättre... :P Ha det så himla skönt på mini semester så hörs vi.

Kram

2007-10-23 @ 11:47:33
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com
Postat av: Puma

Du har blivit utmanad! Läs mer på bloggen. Boxerpussar

2007-10-23 @ 23:38:26
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback