Tävling, LK1, Mönsterås BK

Jaa, så var det tävling idag, som man sett fram emot så länge. Efter Eeas "sista tips" tränade jag onsdag och fredag. Det var korta pass med fokus på det som behövde förbättras, och båda passen kändes bra.

Men sen kommer ju tävlingsdagen med stort T och då känns det helt plötsligt inte lika bra. Jag var supernervös innan och tänkte nästan skita i allting, men sen tog jag mig samman och blev liiiite fokuserad iallafall. Hon var ganska trött efter lördagen bravader med Boo (vi var hundvakt), och med en ganska lång väntan innan tävlingsstart med mycket intressant att titta på, kändes hon inte helt med i svängarna. Så linförigheten kändes inte alls bra, vilket också syns på betyget. De övriga momenten gick bra, Jag kände fortfarande att hon inte riktigt var med mig till 100%, men de som stod och tittade sa att det såg fint ut. Jag var väldigt tydlig med kommandorna så hon verkligen förstod att det var "ligg" eller "stå" som gällde.

Protokollet:
Platsliggning - 10p (koeff 3)
Hunden som låg bredvid Isa gick upp och fram till den andra hunden på dens sida, var sååå orolig att den skulle gå fram och störa Isa.

Tandvisning - 8p (koeff 1) Domarkom: Försiktig
Mäkta stolt över henne eftersom detta var det första momentet på planen. Isa hukade sig lite men verkade ändå tycka att "damen" verkade okej.

Linförighet - 6,5p (koeff 4) Domarkom: Ssn, ss, luft, ej fasta positioner
Som tidigare nämnt var det itne alls bra, hon var långt ifrån mig och hängde inte alls med, och nervös som jag var gjorde jag säkert inte saken bättre.

Läggande - 8p (koeff 2) Domarkom: Saktar ner
Hon slängde sig inte direkt i i backen och var inte riktigt med mig i början, men annars bra.

Inkallande - 10p (koeff 3)

Ställande - 8,5p (koeff 3) Domarkom: Steg, avslut
Här la hon sig ner när hon egentligen skulle sätta sig i slutet på momentet.

Apportering - 10p (koeff 1)
Hon tog den fint, men hade tiden på min sida. Precis när hon började tycka det var obehagligt så skulle jag ta den.

Hopp över hinder - 9p (koeff 2) Domarkom: Avslut
Satte sig inte rakt på avslutet

Helhetsintryck - 10p (koeff 1)
Kul =)

Poäng: 173,5 (1. pris)

Jätteroligt!
Vi kom även på tredje plats så jag fick pris och vara med på kort, nått som aldrig skadar =)
Så det var lugnt värt det att vara så nervös! Nu får vi bara tävla mer så vi får lite rutin på saker och ting.
Redan på torsdag är det en träningstävling på Öland som jag funderar på att vara med på.

På vägen hem från tävlingen åkte vi förbi värsnäs med Helena med flock (som också tävlat!) för att de skulle komma ur bilarna lite. Isa verkade lite trött, men hade ändå kul. När vi kom hem gick hon och la sig direkt och har bara vaknat till liv för att äta, för att sedan återvända till sängen. Får se om hon ens bryr sig om att gå och kissa innan natten....

Isa nöjd efter tävlingen när spänningen släppt
image185

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

ÅÅ vad ni är duktiga! Viggo ger en blöt kyss till sina fina duktiga flicka =)

Postat av: mamsen

Så hilma duktigt. Grattis!!!!

2007-10-08 @ 13:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback