Kurs onsdag

Igår var det dax för kurs igen. Vi hade flyttat fram träningen till kl 18 för att några från kursen skulle vara med på styrelsemöte på klubben. Vi började med fritt följ där Linda ville att vi skulle vara noggranna med hur vi gick, hur hunden gick, vårt kroppsspråk osv. Vi parades ihop två och två, så vi fick  kommendera och kommentera varandra, nyttigt och lärorikt som bara den.
Jag tyckte Isa kändes bra, trots att hon var väldigt peppad och kanske hade lite för mycket enerig i dom små benen. Men lite tempoväxlingar gör super och kontakten är nästan alltid klistrad dessa gånger. Sedan kom Linda fram till oss och pratade lite och jag fick medhåll att jag ändrat mitt belönande rätt. När vi sedan kommenderade varandra igen hade Isa legat plats ett tag, och då är hon ju alltid lite för taggad. Så då fick jag göra lite halvhalter, men min kompanjon sa att språnget så jättebra ut, och det är ju alltid kul att höra =)
Vi fortsatte med inlärandet av vittringsapportering, vilket var jätteroligt! Så länge jag hade en pinne funkade det skitbra med Isa, hon älskar ju att leta efter saker, men såfort jag la till fler pinnar tog hon allihopa. Men detta var ju som sagt första gången vi provade på momentet, så jag får bara backa lite till och ta det väldigt långsamt. Det kommer ju inte förrns högre upp i klasserna.
Efter det lärde vi oss inlärningen av dirigeringsapportering. Det provade vi inte på själva, utan fick bara ett hum om hur vi ska börja, även hur vi lära in sändande till kornen. Detta är verkligen ett knepigt moment, men även roligt med lite utmaningar! Jag tror vi har ganska mycket gratis från jakten också, där man ändå tränat lite dirigering.

Eftersom det var så få som var kvar till sist (tre personer) och vi alla tre missade tillfället då Linda gick igenom rutan som moment, tog hon det en gång till för oss. Jag fick även med mig fyra koner hem från snälla Linda, så nu ska det börja klickas in rutan! Skitkul!
Det vart ett långt pass igår, började en halvtimme tidigare än vanligt och slutade senare än vanligt, och inget fika på mitten. Så Isa var jättetrött när vi kom hem och sova djupt hela kvällen och natten.

Idag ska vi till stallet nu på eftermiddagen och för sedan fortsätta upp till bruksan för lite träning, det är ju öppenträningar där på torsdagar med platsliggning och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback