Isa har blivit utmanad

REGLER:
Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv på sin hemsida och samtidigt ange reglerna för leken. Sedan väljer man 6 nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver man en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska kolla in och läsa på ens egen hemsida för mer information.

Isa har blivit utmanad av
Puma att skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv.
Här kommer det.

1. Jag ser inte ut som alla andra Golden retrieverar som man ser ute på gatorna, jag är nämligen speciell. Dels därför att jag har en konstig bröstvårta som ser lite underlig ut. Matte och husse har varit och kollat upp den, men det var ingen fara med det sa doktorn. Dels för att jag har en glugg efter en tand i nedre framkanten, som syns när jag tex koncentrerar mig och går fot. Jag tycker personligen att det är rätt häftigt.

2. Jag har ett utomordentligt bra sätt att väcka min matte på. Jag stirrar på henne, och jag stirrar så intensivt att det alltid går att väcka henne. Det kan ta ett tag, men när jag märker att hon förflyttar sig lite i sängen, börjar jag vifta på svansen så den slår hårt i sidan på sängen. När hon då vänder sig om (antingen vaken, eller av bara farten) går jag så nära henne att hon vaknar av mina morrhår som kittlar. Skitbra! Matte verkar dock inte gilla metoden, iaf inte när klockan är tidigt och jag bara vill tala om att jag är hungrig.

3. Jag hör när matte och husse kommer hem, fast de själva inte vet att de är på väg hem. Det kan vara när bilen svänger av från vägen utanför oss, eller när de cyklar in på parkeringen. Det slår aldrig fel. Jag vaknar och sätter mig framför dörren medans husse eller matte (den som är hemma) säger att det inte är nånting. Men efter några minuter kommer han/hon in genom dörren. Told U so!

4. Jag vänjer mig aldrig vid ljudet som ibland oanmält kommer ut från min bakdel. Oftast låter det när jag sitter ner och då flyger jag upp och luktar på golvet där ljudet kommer ifrån. Hmm, mycket märkligt. Matte och husse säger att det är pga av det som jag fått mitt smeknamn Fisen.

5. När jag är ute på mitt landställe är jag mycket uppmärksam på min familj och vilka som kommer in och ut på min tomt. Jag har även ett antal personer som jag inte gillar går förbi på vår väg. Matte säger att de är jättesnälla, men mig lurar dom inte. Det är även viktigt att skälla ut förbipasserade om det är några jag inte känner igen. Men här hemma bryr jag mig inte.

6. Husse hävdar att jag har tagit efter matte smaskande i sömnen. Eftersom jag och matte alltid går och lägger oss först så hör han det, och det låter liknande varandra enligt honom. Varken jag eller matte fattar vad han pratar om, vi smaskar väl inte..??

Såå, eftersom alla våra "hundbekanta" redan blivit utmanade har jag faktiskt ingen att utmana. Trist men sant! Men om det är någon som läser detta som inte blivit utmanad får den gärna hänga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback