Inspirerande dag

I morse var det dax att ta den första sprutan tills resan till COSTA RICA =) Det var sprutan twinrix vi skulle ta och jag som är lite spruträdd har hört att den inte är vidare rolig att ta. Men jag klarade mig =) När sjuksköterskan började läsa högt om Costa Rica köndes det nästan overkligt. Vi kommer vara där om inte allt för länge!

Jag åkte direkt från sjukhuset till gymmet och tränade lite. Värkte dock mycket i armen så det blev bara lite benmaskiner och en springtur på bandet.

Sedan begav jag och Isa oss iväg för lite träning. Helena och tjejerna följde också med, trevligt!
Jag började med linförighet, och hon var taggad och med, men inte föör mycket.
Fortsatte med läggande under gång som också gick bra och tränade ganska många avslut eftersom dom tränas mindre. Efter detta körde jag några ställanden och hon verkar ha förstått skillnaden mellan dessa två moment nu. Efter en liten paus fortsatte vi ställandet men avsluten. Hon satte sig ner en gång när jag var på väg tillbaka till henne, men efter en tillsägelse gjorde hon inte om det.
Sedan kommenderade jag Helena och Puma i linförighet, läggande, ställande och apportering. Det är väldigt nyttigt och kul att kolla på andra, man lär sig otroligt mycket själv!
Efter det blev jag och Isa kommenderade. Isa hade ju legat plats medans jag kommenderade Helena, så hon var lite för taggade nu. Men tyckte ändå att linförigheten gick bra och att hon inte var så långt fram som hon brukar när hon är så taggad. Vi körde även ställandet vilket inte var något att kommentera förutom att det var bra.
Vi provade även apport med Tislas apportbock, och det funkade också som vanligt. Hon tuggar ju tyvärr på den, eller rättare sagt, snurrar runt den i munnen. Men har man lite flyt så gör hon inte det de 5 sekunderna på tävling.
Träningen kändes bra och jag är nöjd med hennes insats idag!

När vi kom hem var det bara att ladda och för en starta-eget föreläsning och kickoff jag skulle på. Det var riktigt trevligt och framför allt inspirerande. Så nu ska det utvecklas idéer och skrivas affärsplaner!
Och just det, innan det fick jag reda på att jag fick VG på tentan med =)

Imorrn är det jobb som gäller, följt av möte med projketgruppen och hundkurs på kvällen. Stackars Isa får vara själv en del, men som tur är händer det ju nått extra kul (kurs) på kvällen. Hejsvejs!

Bjuder på en urgullig bild på Isa och Rebecka i deras unga dagar =)
image189

Kommentarer
Postat av: mamsen

Grattis till Vg. Duktig som vanligt. Tänk att Isa varit så liten, sötis

2007-10-16 @ 23:07:37
Postat av: Johanna och Viggo

sötis fisen!

Postat av: Hanna

Jaa, hon var både liten och söt =)

2007-10-17 @ 14:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback