Uppdatering och träning

Jaa, nu har vi pratat med verkstan och det verkar inte som att det kommer löna sig att laga bilen, det är så pass mycket fel på den =( Bläää, tankarna bara flyger omkring just nu och jag vet inte riktigt vad som kommer att hända. Har dock redan börjat titta på nya bilar, så nått kommer nog hända så småningom.

Igår när jag slutat från jobbet var det ju hundkurs eftersom det var onsdag. Eftersom jag slutade strax efter sju och kursen börjar halv sju, hann jag inte hem och hämta Isa, utan det fick bli kurs utan hund istället. Vi tränade på kommendering och Linda delade ut ett papper på lydnadsklass två och tre, och jag kommenderade sedan trean. Det var mycket lärorikt och kul. Efter kursen stod Linda och jag och pratade lääänge som vanligt, så jag var inte hemma förrns kl halv tio. Hon var så snäll att skjutsa hem mig då jag var väldigt frusen efter att stått still ute länge. Jag fick lite bra tips på hur jag kan gå tillväga för att lära in rutan osv, som jag ska prova på sen.

Idag på morgonpromenaden gick vi förbi bruksan och tränade lite. Jag hade precis fått höra om bilen, så tankarna var inte helt inställd på hundträning. Men har man gått dit är det onödigt att vända utan någon träning alls. Jag beslöt mig för att köra igenom alla moment i ettans klass. Det har jag inte gjort på väldigt länge på träning, och ville se lite hur hon skötte sig trots sitt hormonella tillstånd. Och det gick verkligen bra! Är mycket stolt över henne. Det var flera hundar som tränade och några barn (!) traskade runt på planen, men hon behöll fokuset på mig och verkade tycka att det var kul. Så det känns bra inför söndag! Nu hoppas vi bara att hon behåller den glöden och att vi fixar en bil som vi kan låna.

Imorgon ska vi till veterinären med Isa. Jag har precis kokat upp en lite bytta som vi ska ta med med kissprov, för Isa vägrade ju kissa hos vetten förra gången vi var där pga flytningar. Ska bli spännande att se hur det går, man har ju liksom bara en chans på sig... Jag har precis hämtat Karins bil som vi ska låna till veterinären, och OJ vilket härlig bil! En liten bil, men ändå så mycket utrymme inne och bra baklucka för hundarna. Och vilken skillnad det är att köra en ny bil, håller ju på att åka in i rutan varje gång jag ska bromsa, för att jag är van vid att den tar så dåligt.
Man bör ju kanske tillägga att det inte är Karins egna bil utan hennes mammas...
Jaja, nu ska jag sova, har varit en tung dag på jobbet och sedan har tjejerna varit här och druckit te, mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback