Tillbaka till skolan

Igår började vår nya kurs interkulturell kommunikation. Verkar jättekul och spännande! Hoppas verkligen den är så bra som jag trott, har haft höga förväntningar på denna kurs redan när jag sökte till programmet.
Det är rätt skönt att vara tillbaka i skolan igen, man blir trött på ett helt annat sätt än när man har jobbat en hel dag. Och här kan man bestämma mer själv. Denna kurs har föreläsningarna lagts på eftermiddagarna också, vilket passar superbra nu när det blir så mörkt på eftermiddagarna. Igår hade vi föreläsning 13-16 och jag blev väckt av Isa vid åtta. Då gick vi en långpromenad, och när jag kom tillbaka från den åkte jag till gymet.
Sen hann jag ändå åka hem igen och duscha och äta lunch innan skolan började. Hur soft som helst. Så kan man plugga på kvällarna när det ändå knappt går att vara utomhus för att det är så kallt och mörkt.

Idag har dagen dock inte varit lika soft för att jag har jobbat, men imorrn blir en liknande dag som gårdagen. Då är det ju hundkurs på kvällen med... Idag hämtade vi hem bilen från verkstan. Känns skönt att ha den hemma, men jag känner inte att den ät pålitlig. Tomgången går väldigt högt trots att de satt ner den så mycket som det gick.. Samt att den hackar fram när den är kall.. Så några längre turer med den vågar jag mig inte på.. Tror dock att jag tar den till kursen imorrn, för jag får kalla kårar längs ryggen bara av att tänka på att gå den mörka och otäcka vägen helt själv fram och tillbaka. Är det nån som vet nån ganska billig liten bil med utrymme för lilla Isa i bakluckan är det bara att hojta till!

Isa  på morgonpromenad  med höstig bakgrund
image199

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback