Till skogs med tre tokingar

Det har inte blivit nån hundträning på några dagar i detta hushållet. Jag har haft en del att göra både i skolan och jobb och Marcus likaså. Jag har dock varit uppe tidigt och gått hurtiga och långa morgonpromenader med Isa, men hon har inte gjort så mycket annat aktivt. Så idag efter att jag "jobbat" på entreprenörs-dagen hämtade jag upp Helena, Tisla och Puma och vi begav oss till skogen.
Med tre stycken mer eller mindre uttråkade hundar lösa i skogen, gick det vilt till. Isa har ju som sagt inte gjort speciellt mycket aktivt och Tisla har varit sjukskriven och kände sig nu jätte-frisk. Så det var mycket spring i benen hos alla tre idag. Vi gick först en promenad, sen stannade vi och tränade på det vanliga stället.

jag hade faktiskt tagit med mig några dummies idag och tränade lite apportering. Det var ju himla länge sen! Jag bröajde med att träna lite inkallningar med visselpipan, nått som funkade super. Sen gjorde jag några lätta linjetag vid en stig som också gick fint. Sen gjorde jag en enkel markering samt ett fritt sök. Söket gick ganska bra, men hon var lite rädd för en presenning som låg vid ett träd, så vi blev lite avbrutna av det. Men hon hämtade in två stycken fint och jag hämtade den tredje för att tagga henne lite extra. Vid det här laget var hon ganska trött och vi gick och kollade på Puma som tränade uppletande istället.
När Puma var klar hade hon som vanligt lämnat plånboken som Helena alltid lägger ut, så medan Tisla gick sitt såår, skickade jag Isa i rutan och kommenderade "leta". Hon stack som ett skott, men orkade inte så länge, utan sprang några ordentliga rundor, och sen kom tillbaka utan plånbok. Jag gick med henne ut en bit och visade ungefär var den skulle ligga. Hon letade och letade, och till slut såg man hur den lilla svansen viftade frenetiskt och sekunden efter hittade hon den =)
Vid det här laget var hon ordentligt trött, todde jag iaf, så vi körde inge mer apportering. När alla hundarna sedan var färdigtränade, började vi gå tillbaka. Då verkade hundarna få ny energi, för de sprang runt lika mycket på tillbakavägen.
Nu ligger dock Isa i sin säng och sover djupt. Så härligt att se! Nu kan jag slappna av lite också och plugga utan att ha dåligt samvete.
Imorrn ska jag till klubben och faktiskt träna agility med dom andra tjejerna. Tror dock jag åker upp lite tidigare och tränar lite lydnad innan...

Isa kollar på Helena när hon går spår
image207

Kommentarer
Postat av: Helena, Puma och Tisla

En sån trevlig dag!! Tack för sällskapet. :)

Postat av: Johanna och Viggo

Vill med! Viggo vill rejsa runt i sitt harem av brudar =) Å vara herren på täppan, tills puma trycker till =)

2007-11-22 @ 21:07:34
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback