Summering

I helgen var som sagt mina föräldrar här, vilket som vanligt är himla trevligt!

För att komma rakt på sak och summera de senaste träningstillfällen med Isa så hann vi faktiskt med ett i lördags eftermiddags. Mamma följde med på prommis och träningsväskan fick följa med. När vi kom till vår "lilla" skog vallade vi av en liten ruta och jag gömde 4 föremål i rutan, 3 leksaker och en lambi-näsdukar förpackning. De tre "roliga" föremålen hittade hon utan problem, och näsdukarna var hon nära hela tiden, men hon förstod inte vad det var hon skulle hämta in. Jag kallade in henne och visade näsdukarna, men hon förstod fortfarande inte. Då sprang vi ut tillsammans och jag pekade på den. Då tog hon den så fint och sprang in med den tillsammans med mig. Jag gömde den en gång till och då hittade hon den lätt. Duktig tjej =)

I söndags eftermiddag åkte vi till Värsnäs och jag la ett spår. Det var ca 200 meter långt, men två vinklar och två pinnar samt en leksak i slutet. Det fick ligga i ca 40 minuter medan vi gick en promenad. När vi kom tillbaka TROR jag att det har varit nån och gått i skogen, för hon vittrade högt med näsan nästan direkt. Hon spårade kanske 20 meter, sen åkte näsan upp med jämna mellanrum. Hon tog första vinkeln och pinnen fint, men sen förlorade hon spåret helt och sökte av skogen med hög nos. Hon hittade dock leksaken, men inte på rätt sätt.
Kanske var det dumt att spåra dagen efter uppletande?
På väg tillbaka till bilen sprang hon runt och vädrade näsan genom hela skogen och vi höll alla tre att gå rakt i den färsk skithög. Vem f*n sätter sig och skiter i skogen precis vid vägen!? USCH!

Imorse gick jag upp relativt tidigt och traskade upp till klubben. Jag började med att träna kontakt och några snabba lägganden, som gick jättebra! Jag fortsatte göra 3 stycken inkallningar med ställande, och det gick faktiskt ganska bra. Jag la leksaken bakom henne och kommenderade henne nästan direkt att stå, hon saktade ner lite och jag exploderade och visade henne leksaken (för att få en snabb reaktion).
Sedan tränade vi hoppet och när hon kommit över hoppet kastade jag bollen en bt bort så hon lär sig att ta ut hoppet lite. Det gick också bra! Avslutade med några lägganden och sättanden i form av fjärrdirigering, men baktassarna flyttar sig hela tiden, så det måste vi lägga ner mer tid på bara att träna det.
När jag var klar såg jag på klockan att vi varit och tränat i ca 15 minuter. Snacka om effektivt! Vi båda kände oss nöjda, så vi traskade hemåt igen. Det är ju bättre att träna lite korta pass oftare tycker jag. Sen att det lätt blir halvdagar när man tränar flera tillsammans är en annan sak =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en rolig helg ;)

Postat av: Johanna och Viggo

Hej tjejer!
Bra jobbat o hinna med träning och familjebesök! Kram på er!

2007-11-19 @ 21:50:20
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback