Sena träningstillfällen

Eftersom det är en del som händer nu med både skola och jobb med mera har det blivit lite "intryckta" träningar. I fredags kväll skulle Linda och co träna agility. Jag åkte dit lite tidigare och tränade lydnad eftersom det inte blivit så mycket sånt på sista tiden. Jag tränade främst rutan, och det gick sådär. Nångång gick hon själv till punkten jag ville ha henne, men hon verkade inte riktigt förstå vad som var "det rätta". Sen kom de andra och vi byggde en ganska invecklad bana, iaf för oss. Vi delade upp banan lite och tränade på olika serier, och det gick faktiskt bra. Isa verkade tycka att det var kul och Linda instruerade oss lite i vad vi kunde göra för att det skulle bli bätte. När vi kört en liten bana några gånger åkte vi hem, ville inte spendera hela fredagskvällen på klubben, man är ju där så mycket ändå...

Lördag och söndag har jag jobbat och i lördags fick Isa följa med boxertjejerna till skogen. Jättesnällt! Idag har hon varit hemma hos Sara och hållt henne sällskap bland böckerna. Jag åkte dit och hämtade henne efter jobbet och åkte direkt till klubben efter det. Jag började men kontaktövningar i form av lite fotgåendet. Sedan tränade jag på inkallningar med ställande som faktsikt börjar gå bättre nu. Hon var supertaggad och sprnag tre stooora varv runt hela plan varje gång hon fick leksak som belöning. Sen var hon såklart jätte godis-sugen eftersom det var middagsdags i hennes huvud. Nästa moment jag bestämt mig för var fjärrdirigering, vilket kanske inte var så bra när hon var så pigg idag. Ner går jättebra, men när hon sen ska sätta sig upp igen flyttar hon på baktassarna. Hmm, svårt det där.
Sist tränade vi apportering med leksak som belöning när hon inte tuggade på den. Problemet idag var att hon inte släppte apporten, utan sprang runt leksaken med apporten i munnen...nu är jag tveksam på hur jag annars ska belöna henne när hon inte tuggar. Sen kom Marcus dit som fick jobba över lite på jobbet idag, och vi avslutade med en budföring. OJ vilken fart hon hade fastän det här var sist på träningspasset. Och just det, innan kommenderade husse oss i fritt följ, och hon hade verkligen SUPERkontakt, men lite för långt fram då hon var så taggad, vilket också brukar innebära sneda sättande. Men är ändå nöjd med dagens pass!

Nu ska jag dyka ner i skolböckerna igen.. Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback