Kursavslutning

Idag var det kursavslutning på kursen. Tråkigt tycker jag! Jag har lärt mig otroligt mycket, och känner en väldans inspiration inför framtiden. Det har du gjort bra, Linda!
På schemat stod "överträning", dvs att träna lite svårare och lite längre än vad som krävs på tävling. Det kan även innebära störningar i olika slag, och igår hade vi en väldigt bra störning i form av snö. Isa verkade tycka att planen numera istället var ett stort fält med snö på. Men som sagt, perfekt störning.
Jag började köra lite fritt följ i långa sträckor och längre språngmarscher. Och oj va hon hoppade... Sen gjorde jag några inkallningar på längre avstånd och hon sprang så snön yrde runt henne med öronen som hoppade upp och ner. Sötis. Mellan momenten var hon lite distraherad och gick mest och fnulade i snön, men hade ändå bra koll på mig trots att det var många lösa hundar och en kurs till bredvid oss.
Jag tränade även på lite stegförflyttningar, och att backa med henne i fotposition. Det gick faktiskt jättebra!
Efter inte så länge började alla frysa och vi avslutade inne med fika som Linda hade bakat. Gott och mysigt! Vi hade köpt en lite avslutspresent i form av choklad och vin och några bollar till den söta assistenten Smulan. Vi har även sagt att vi ska försöka fortsätta träna lite tillsammans och hjälpa varandra framåt, hoppas det blir så!

Sedan drog jag vidare mot kåren och Sahara hotnights. De var superbra och väldigt kul, men idag har det varit mindre kul. Tillbringat i princip hela dan i sängen ..hmm... Men jag har kommit med Isa trots det såklart, på förmiddagen gick jag en promenad med Linn och Boo, och sen på eftermiddagen träffade vi upp Helena och tjejerna. På väg dit blev Isa överlycklig när hon märkte att vi gick mot Viggo.. När vi kom fram gick det även en gul labbe-hanne som Isa såklart såg och drog som en tok efter. Men efter inte så lång tid förstod hon att det inte var Viggo.. Då vart hon så besviken... Blev dock bättre när hon träffade på boxertjejerna. Sötis!

Imorrn kommer mamma och pappa! Ska bli himla trevligt... Och skööönt att varken jobba eller tävla en helg, det var över två månader sen det hände sist. Visst, man får pengar av att jobba och det är kul att tävla, men det är jobbigt att inte kunna "bara vara" nångång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback