Träning och inställd tävling

I helgen har det varit arbete för min del, och även för husses del på söndagen. Då fick Isa vara med Viggo, Johanna och Helena på en lång söndagspromenad. de verkar ha haft supermysigt, tur att det finns snälla själar som vill hjälpa till när det är kris med tid här hemma! Kommer bli jobbigt när man nångång ska flytta. För bilder kan ni kolla in Johanna och Viggos hemsida här.
När jag kom hem från jobbet fick jag med mig Linn och Boo, upp till bruksan för lite träning. Även Helena kom upp och lekte tävlingsledare. Vi tränade på alla momenten "korrekt" och jag är nöjd med resultatet. Vi har fortfarande en lång väg att gå till start, men det känns ändå bra. Ställandet och läggandet måste bli bättre, sen är det bara att finslipa på de resterande momenten och träna mer utan godis. Efter vi gått igenom alla moment fick jag låna Boo lite och se vad hon tyckte om agility. Hon är en hund med hög fart och är en smart och arbetsglad liten hund. Och agility tror jag passar henne bra, hon verkade gilla det lika mycket som jag =)
Isa blev väldigt sotis efter ett tag och jag blev ordentligt utskälld (ibland kan hon faktiskt skälla). Hon fick också testa lite olika typer av hinder, A-hindret och de olika tunnlarna är fortfarande roligast. Tror hon tyckte det var lite kul att göra nått annat ibland iaf.

Idag har vi haft vår sista handledning för uppsatsen och vi har inte långt kvar nu! Vår handledare tyckte den såg bra ut och sa att den var godkänd. Vi har bara lite småplock vi ska göra klart imorrn innan vi lämnar in den! Så skönt!
Eter skolan mötte jag upp Ivanna/Ollie och Johanna/Viggo på bruksan. Det gick rätt bra fast jag var lite ofokuserad och tyckte det var kallt. Men jag var ju tvungen att träna idag eftersom kurstävlingen skulle vara på onsdag och imorrn har jag fullt upp med skolan och jobb. Men sedan när jag kom hem igen hade jag fått ett mail där det stod att tävlingen är inställd till en eller två veckor senare. Så då har jag lite mer tid att träna, dock hade det varit trevligt att ha det gjort.
Viggo och Isa körde en platsliggning som gick bra, Viggo låg fint på sin plats fastän matte stod "långt" borta. Sedan tränade jag lite ställade och framför allt att stå kvar, hon har en tendens att sätta sig ner när jag kommer tillbaka till henne. Apportbocken har hon börjar tugga lite mer på igen, hoppas det går över igen med tiden.
Trots att jag inte tycket vi varit borta alls länge så hade 1 1/2 timme gått, inte klokt vad klockan försvinner. Inte lika snabbt som när man är i stallet, men nästan faktiskt!

Johanna fick till en ganska bra bild på Isa när hon stod upp. Kanske blir det nån utställning för henne ändå snart, vem vet?
image95

image96
Vad ska vi göra nu matte?

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Klart vi är snälla själar som hjälper till! Så mysigt juh! Tack för idag! Isa fisa är redo för utställningsdebut tycker jag =) Lite trimning bara =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback