Pigg och alert igen!

Igår var det dax för kurs på Öland igen. På vägen dit hade jag sagt att jag skulle åka förbi M och hennes hästar som jag red förra året, har inte varit där på jättelänge fast jag nästan åker förbi där varje gång jag åker till brukshundklubben. Det har hänt mycket. Hon har fått ett föl den 6 april som var jättesöt, dock lite skygg. Sedan har karln i familjen köpt en liten paint som var jättefin och är under inridning nu. En till anledning till att jag åkte dit var att jag ska börja rida där igen =) På painten. Hon är visserligen inte mycket riden, men M rider in henne åt sambon, och dom båda behöver hjälp med henne. Hon är inte alls lika stor som Rizza och Sasha som jag red förra gången, utan lagom höjd på kanske 155cm eller nått liknande. Ska bli skitkul! Isa var superpeppad och fick hälsa lite snabbt på sin favvohund sen valptiden - Atlas. Vi bestämde att M skulle rida henne några gånger de sista veckorna nu, sen börjar jag rida efter skolan slutar, alltså första veckan i juni. Så nu har jag skaffat mig en sommarhäst =)

Sedan åkte vi vidare mot borgholm. Idag hade vi två "hjälpredor" med som verkligen var jätteduktiga. Tyvärr satt Isa i bilen när de kollade på "vår lilla grupp", så jag fick inga konkreta tips. Men dom tipsade igen om att det var bra att åka upp på torsdagskvällarna får att få hjälp, något jag ska börja med nu. Själv tränade vi mest stå och rättning av att hon sitter snett. Istället för att jag säger nej när hon sitter snett så väntar jag bara tills hon fixar det själv. Efter några gånger fattade hon och behövde bara rätta till sig en gång innan det var perfekt.

Hon var jättetaggad och pigg på träningen, vilket ju är jätteroligt! Och imorse när jag gick en promenad trippade hon iväg snabbt och var ganska långt före mig många gånger så jag fick ropa in henne. Det har jag inte behövt göra på länge! Hon har bara traskat några meter framför mig i fler veckor. Så nu tror jag att det är på rätt väg! Jihoo!

Igår på dan fick Isa vara med när jag och Sara var ute och pluggade på gräset. Hon var jätteduktig! Vi satt och pluggade medan hon gick lös häromkring. Det kom en katt förbi som hon bara satt och kollade på. När några hundar kom springandes kom hon direkt när jag ropade och en annan hund gick ungefär en meter ifrån henne (fråga mig inte varför de var tvungna att gå så nära) men hon låg kvar utan att bry sig mycket. Duktig hund!
Bilder från dagens "pluggstund":
image78

image79

image80

Hittade den enda skuggiga plätten:
image81

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback