Massor i huvudet!

Den här veckan har varit jobbig för matte. B-uppsatsen ska snart vara inlämnad och tenta gjordes i torsdags, tyvärr gick den inge vidare och får nog göra om den i augusti, men det ska man väl prova på nångång det med. Kvällen innan tentan var det kurs och jag var med på ungefär halva träningspasset för att hinna hem och läsa lite till (var ute i lite sen tid till tentan).
Vi började med en platsliggning med alla hundarna, nått vi inte testat på kursen förut. Isa låg som en klocka trots ganska mycket störning. Dessutom låg de längre än 2 minuter då några hundar satte sig upp precis i slutet. Sedan fick jag hjälp av en annan tränare där med några moment, vilket var lärorikt. Tränade på det lite och åkte hem, nöjd och belåten, när det var fika.
I torsdags åkte jag upp till bruksan för att kolla på Johanna och Viggo när de hade sin avslutningstävling på sin kurs. Viggo var lite intresserade av annat och matte var nervös, men framtiden ser absolut ljus ut för ekipaget. Tänk på att han bara blir äldre och mognare för varje dag!
Sedan tog jag ut Isa så hon fick träna lite också. Vi fokuserar nu fortfarande på ställandet och det fungerar rätt bra faktiskt! Hon står mycket mer i allmänhet också nu, inte bara sitter som hon brukar.

Isa har verkligen blivit fokuserad de sista träningpassen. Tror det är för att jag kortar ner passen mer och bara sitter och "hänger" mellan varje moment eller "träningskvart". Och hon lägger sig bara ner bredvid mig och softar, tills det är dax igen, och då är hon laddad igen. Roligt! Bilden nedan är tagen på en liten paus.
Idag fick vi reda på att träningstävlingen redan är på onsdag, och jag som har hysteriskt mycket att göra fram tills torsdag. Jag hoppas verkligen att jag hinner vara med, och att det går bra. Kommer ju säkert inte ha så mycket tid att träna på tills dess heller, jobbar ju hela helgen också. Men det löser sig!

Vill även passa på att gratta
PUMA, som födde hela 10 ST VALPAR inatt, 5 pojkar och 5 flickor!
Jag önskar dem alla lycka till i framtiden, en kommer vi åtminstonde få följa från nära håll =)
Jag hoppas att Puman återhämtar sig snabbt efter en säkerligen tuff natt, men det tvivlar jag inte på!

Isa får en paus i träningen
image94



Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Tack för de fina orden! Jag ska ta efter din träningsmetod! Ett moment o paus emellan! Jag vill så mycket olika när jag tränar. Virrigt blire! Men nu tar vi nya tag! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback