Äntligen sökträning igen! Och söndagsträning.

Idag var det äntligen dags för sökträning igen! det var ju så lääänge sen... Efter att ha suttit på bibblan hela dagen åkte jag hem, åt på tre minuter och hämtade sedan upp Helena och tjockisen (=Puman) som skulle med och figga (åtminstonde en, den andra hjälpte till att valla av rutan). Johanna var redan där när vi kom fram tillsammans med Eea som skulle vara med den här gången.

Viggo körde först och det gick riktigt bra. Hon har bra fart som springer rakt, rullen har han inte heller några problem med, det är ju bara att köra på med honom!

Till min lycka var Isa skitpeppad, hon har ju varit loj en längre tid och spydde även inatt, så jag var lite orolig att inte var på G. Hennes matlust har också försvunnit, vilket också kan vara ett tecken på skendräktighet. Hon satt iaf och pep i bilen när jag kom och hämtade henne. Vi körde 4 skick, och figgarna gömde sig rätt svårt. De första två hade hon bra fart ut, den första agerade men inte den andra. Rullen spottades ut någon meter framför mig, men då satte jag bara in den igen. Påviset gick också bra fast Eea var oerhört läskig (hon har ju även blivit väldigt människorskygg). Hon praktiskt taget kröp fram till handen, snodde godisen och sprang bort en bit.
Det tredje skicket tappade hon farten lite, och figgen fick agera för att få upp motivationen lite. Det fjärde skicket tjollrade hon bara på lite, så det gick inge vidare. Sprang dock ut när hon fick ett agerande. Tror hon blev lite trött, ansträngande att springa så mycket i skogen och leta samtidigt.

Efter att Ea kört med sin söta rottis fick viggo och Isa köra två skick till. Då var det matte som var trött och gjorde det ena misstaget efter det andra.. Nåja, allt kan inte alltid gå rätt, och jag kan bjuda på lite skratt.

När vi var klara åkte jag hem i ilfart för att hinna till gymmet innan stängning. Precis när jag kom började ett jympapass, så det fick bli det istället för gymmet. Känner mig faktiskt grymt duktig, träning efter att ha sprungit i skogen i 3 timmar. Det ni!

I helgen var det ju västen festen i Ljungnäs. Grymt kul! Var faktiskt pigg på söndagen ändå, fast det inte blev mycket sömn. När vi kom hem hängde vi lite i vallgraven, sen fick jag fruktsallad och Johanna och efter middagen mötte jag upp Helena för att träna lite på bruksan. (Är ju väldigt sällskapssjuk nä rjag är lite bakis)
Det är alltid bra att ha Helena med sig, kommer med bra tips när träningen känns mer eller mindre hopplös. Fortsatte träna läggandet som jag inte tycker blir nån förbättring på, hon har ingen som helst tendens att slänga sig på marken, utan tar det i sin lagomsnabba takt. Sedan provade vi budföring som var jätte längesen vi tränade på. Då visade lilltjejen att hon fortfarande har fart i benen! Oj, vad hon tyckte det var roligt!

Nu måste jag sova om jag ska orka en till heldag på biblan, känns som att man bor där numera. Måste dock hinna förbi Ikea och köpa typ till lagets outfit till kvastkampen. Mycket nu! Har iaf tänkt att Isa kanske inte behöver vara 100% aktiverad heeeela tiden. Hon kanske är trött på att träna? Ska varva ner lite och framför altt köra kortare pass, då kanske hon längtar lite igen, som hon gjorde idag.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Hej på er! Ja sista skicken fnissa vi glatt på, tack sånt förlänger livet =) Skendräktighet låter nte kul, håller tummarna men är det så, så är det bästa massa motion så de tänker på annat! Har jag hört iaf =) Så för den delen kan du nog tuta o köra! Gör det bara extremt kul! Ses vännerna! kram kram

Postat av: Hanna

Johanna: Joo, det klart hon fortfarande ska få massa motion, men kanske inte lika mycket träning =) Tror hon börjar tröttna.. kraaaam

2007-05-08 @ 10:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback