Vår första cykeltur =)

Jaa, nu är våren verkligen här! Igår var tjejerna nere vid vallgraven och åt lunch, vilket verkligen är ett tecken på att vi går mot sommartider! Jag bestämde mig för att jag skulle ge mig på att försöka cykla ner dit med Isa, tar ju sån tid att gå. Hade dock förväntat mig att jag var tvungen att ställa cykeln nånstans på vägen, hon har nämligen en tendens att springa framför eller bakom cykeln ibland, vilket ju kan vara livsfarligt. (Har tidigare tränat gåendes)
Jag satte mig upp på cykeln och började försiktigt trampa.. Hon drog lite i början och det var lite vingligt, men sen fick vi upp farten och Isa travade fint bredvid mig med lagom avstånd från cykeln. Och det gjorde hon hela vägen ner till slottet! Vid rödljusen satt hon fick och väntade och travade sedan på även om det var trångt med människor osv. Superstolt!

Väl nere i vallgraven fick hon sola lite med oss andra och busa lite med Elsa som också var där med Karin. Sedan cyklade vi till Sara och cyklade även hem.. Tuff dag för den lille.

Imorse när vi gick promenad snorade hon lite.. Tänkte direkt att vi tagit i för mycket med cykelturen, men hon verkade piggare än på länge och hade ingen feber.. Så jag beslöt mig för att åka och träna ändå som avtalat, hade ju skitit i det dagen innan.
Vi tog sällsis med Johanna och Viggo och åkte till fältet i Värsnäs. Där började vi med lite lydnad eftersom det nästan blivit bortglömt nu efter träningsuppehållet. Jag använde klickern vid fotgåendet och då går det alltid så himla bra =) Måste bara få henne lika fokuserad utan den... Inkallningarna satt också på sin plats. Höll på att fjanta sig lite med pinnar emellanåt, men det är sånt som går bort efter ett litet tag.
Sedan skulle jag titta hur mycket hon kom ihåg av det vi gjort med dummiesarna så här långt. Jag gömde en i en rishög medans hon såg på och lät henne sen springa ut. Det gick hur bra som helst.
Då tränade jag lingetag några gånger vilket också gick bra. Sedan tipsade Johanna mig om en övning som hon gjort på apporteringshelgen, som var en övning med vänster- och högertecken. Den fixade hon också rätt bra, det märks att man pekat mycket åt henne, för hon fattade direkt. (Brukar nämligen peka på saker som jag vill att hon ska uppmärksamma)

Sedan fick bustrollen leka lite.. och eftersom vi stod precis bredvid ett dike förstår ni säkert att både hundarna la sig där och njöt i leran. Luktade inte allt för gott i bilen och vi hade snarare med oss en brun hund hem... Men sålänge hunden är glad är jag det med! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback