Tiden räcker inte till

Dagarna närmar sig tentan och jag har inte pluggat tillräckligt känns det som. Isa har ju kommit igång med träningen igen nu och jag jobbar hela helgen. Får hoppas att måndag och tisdag blir riktigt bra pluggdagar.

Igår tog jag tag i mig själv och åkte och köpte en visselpipa till mig. Tänkte att det var på tiden att börja träna inkallning med den nämligen. Sedan åkte jag direkt ut till skogen i norrliden där Tove redan var för att träna lite.
Började med visselpipan. De första gångerna fattade hon inte riktigt, så jag fick ropa lite på henne. Sedan fattade hon. Men efter några gånger blev hon lite förvirrad igen och väntade på att jag skulle kalla in henne med rösten. Då gick jag iväg lite längre in i skogen så att hon inte såg mig, och då kom hon sen en raket när jag vissla =)

Idag direkt efter jobbet åkte jag till bruksan dit marcus varit så gullig och cyklat med isa. Där mötte jag även upp Helena och Linda för en genomgång lydnad, var länge sen!
Isa var väldigt duktig måste jag säga. Hennes fritt följ kändes bra och hon är väldigt fokuserad på vad jag gör. Apportbocken var rolig att hämta sålänge handen fanns att lägga den i.. Finns ingen hand lämnas den istället på marken. Här fick jag många bra tips av Linda som jag ska kämpa med nu.. Kul!
Vi pratade även om hur jag ska göra för att Isa ska "backa runt mig" vi vänster svängar. Så nu ska vi kämpa med nya saker! Jag ska även börja träna med mindre godis, ska vi nångång tävla kan man ju inte springa runt med godis i fickan.

Skulle egentligen pluggat nu på kvällen, men är så trött efter en hel dags arbete och någon timme på träningsplan. Har även förberett en kaka tills imorrn då vänner kommer och firar min födelsedag. Egentligen hade jag ju behövt plugga efter jobbet imorrn, men vilket tråkigt födelsedag det skulle varit, först jobb, sen plugg. Nää, så ett litet litet kalas ska vi nog hinna med!

Kommentarer
Postat av: Helena och Puma

Grattis, grattis och ännu mer grattis på födelsedagen!! Åren går fort när man har roligt. :)Massa kramar från Helena och blöta boxerpussar från Puman

Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen igen. Helt tokigt att inte ses. Puss

2007-03-18 @ 21:23:39
Postat av: Helena och Puma

Hehe... jorå... bilderna blev trots allt okej. Men som uppfödaren påtalade, hon har en bilring i nacken. :) Hade inte jag sett....

2007-03-20 @ 22:15:27
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback