Solsken, bett i tungan och fästingar

Nu har Isa inte träffat hundar eller tränat på hela veckan... Så igår, söndag, bestämde jag att det var dax för lite hundsällskap. Ivanna och jag åkte upp till värsnäs för en härligt promenad. Ollie och Isa lekte fint, men det märks att Ollie blivit lite äldre och vill helst ha lite övertag. Isa som är så mesig säger inte mycket tillbaka. Efter vi gått ett tag började de "tjafsa" och munkäftades lite. Sedan såg jag hur Isa var alldeles blodig och tänkte att det här såg inge bra ut. När jag fick tag på henne såg jag att det kom från munnen och att det forsade blod. När vi tittade efter såg vi att hon bitit sig i tungan. Det slutade blöda lika snabbt som det börjat och vi gick tillbaka till bilen för att skölja av med vatten. Hon både drack och åt godis, så det verkade inte vara nån fara med henne. Däremot var både matte och hund blodiga, vilket iaf matte har ganska svårt för. buuuh.
Vi åkte därför vidare ner till vattnet där de två fick bada lite, det kändes jätte-vårit! Tog lite bilder också..
Nu märktes det att Ollie tag över lite, för Isa släppte alla pinnar såfort han kom emot henne, det gjorde hon aldrig förut.

Idag har det varit jättefint väder! Det var tom så varmt i solen att det inte gick att ha jacka på sig!
Så det var ju en självklarhet att träna i skogen idag. Spår stod på schemat. Helena var också sugen på att komma ut så hon följde med också. Vi började med att lägga spår, sen gick vi en prommis till spåret legat klart.
Mitt spår blev lite långt, men var inte jätte komplicerat. 5 föremål la jag ut och två vinklar.

När vi skulle ta spåret körde Isa en favorit i repris och stack ut från bilen och stack rakt ut mot det lagda spåret. Jag vart inte glad, och Isa kom faktiskt tillbaka då, och jag tror att hon missade att springa över spåret som tur var!
Men idag var det ingen bra spårdag trots det. Hon virrade bort sig totalt i mitten av spåret och jag fick hjälpa henne på rätt väg ett par gånger. Hon började spåra massa andra spår, måste vara massa djur som gått där nyligen eller nått liknande.

Sedan hade jag såklart tappat mina bilnycklar i skogen också, så vi fick gå spåret igen för att leta. Hittade dom som tur var, precis i början av skogen också.. Haha, så typiskt mig!

Nu när jag kom hem hittade jag förresten en fästing som kröp på henne, så nu är det dax att skaffa nytt fästing-halsband!

Bild från en härligt morgonpromenad i solskenet:

154400-14

Det första badet på detta år:

154400-13

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad söt hon är där hon ligger. Längtar verkligen efter henne och dig förstås.
Kramis

2007-03-12 @ 19:23:28
Postat av: Anonym

Vad söt hon är där hon ligger. Längtar verkligen efter henne och dig förstås.
Kramis

2007-03-12 @ 19:25:06
Postat av: Johanna och Viggo

iii för fästingar å blod! Ni verkar ha haft det mysigt iaf! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback