Skogsprommis i stormen

Idag gick vi upp ganska tidigt och åkte direkt och hämtade Helena och Puma för att dra vidare mot skogen. Det blåster mycket och var kallt, men det var ändå skönt att komma ut. Hundarna behövde rasta av sig så vi gick en ordentlig runda innan vi stannade till för att träna. Försökte oss på att hitta en stig genom skogen så man kunde gå runt allting istället för att vända vid en återvändsgränd, och det tyckte hundarna var jätteroligt. Det var sunkmark, massa träd och pinnar samt tät skog så man knappt såg nått. Rätt snart kom vi på att vi aldrig skulle komma ut på andra sidan, så vi vände och gick tillbaka på vägen istället.

Sedan skulle vi köra lite uppletande, eller i varje fall Puma. Isa för nöja sig med att hämta dummies som hon tycker är roligar. Jag gömde dummyn och Isa hittade den lätt och kom in med den. Sedan gömdejag den svårt och hon letade och letade. En fröjd att se henne arbeta, hon stannar inte upp utan kämpar på tills hon hittar den. Hon blev dock väldigt trött efter att ha ansträngt sig så mycket.

Sedan fick Puma köra uppletande, och eftersom hon är i höglöp var det kanske liiiite svårt att koncentrera sig till 100%, men hon fick in alla föremål efter till om och men.
Under tiden fick Isa träna lite passivitet och sitta fint på andra sidan vägen och kolla. Hade dock kopplet på henne som jag stod på eftersom jag inte heeelt litar på henne när Helena ropar på Puma med sin gyllene stämma (hon kanske ropar på mig tycker Isa).

Sedan körde jag några gånger till med Isa, men hon blev snabbt trött och då börjar hon flamsa lite. Helena tyckte iaf att vi hade gjort stora framsteg sen vi tränade uppletande sist, vilket alltid är kul att höra! Man tänker ju inte riktigt så själv, utan kritiserar snarare sig själv för att man inte gjort större framsteg.

Idag damp det äntligen ner från brevinkastet, kallelse till kurs inriktning tävling! Suuperkul. Ska ju förresten inte vara med på jaktträningar i vår, för vi kommer ändå att missa så många tillfällen. Tur var det, för lydnadskursen går också på onsdagskvällar, verkar vara en populär hundträningsdag.

Nu har jag köpt mig ett par nya snowboardbyxor. På rea från barnavdelningen, 299 kr. Som hittat! Ett par rosa rutiga byxor =) Imorrn bär det av mot Åre! Ska hinna med en sökträning innan dess på morgonen också..

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

wihooo sök imorn! Längtar! Glöm inte fikan! Å du, ni har gjort framsteg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback