Sen lydnadsträning

Så var födelsedagen över.. Blev firad med frukost på sängen och paket innan jobbet. Fick träningskläder, en necessär och minneskort till mobilen samt en SYMASKIN. Oj, vad det ska sys! Om vi har fått in sååå många nya tyger på jobbet! Hade kanske tom tänkt att använda något häftigt tyg som fondvägg.. kan funka.
Efter jobbet åt jag en trevligt Laxmiddag med marcus (dock framför tvn, men ack så trevligt) och unnade mig tom ett glas vin. Därefter kom tjejerna och det blev ett litet kalas här hemma =)

Resten av veckan har bara handlat om plugg. Så idag var äntligen tentan. Kändes okej, borde klara ett G tycker jag, annars förstår jag inte vad mer jag ska kunna tills nästa gång. Så nu är det bara Åre som ligger framför mig, ska bli sååå kul!

Johanna och Danne ska bli tvåhundsföräldrar i helgen då Isa ska flytta in, så vi var där ikväll för att vänja dom lite med varandra. Nu MÅSTE Isas löp vara på gång, för Viggo blev alldeles ifrån sig när de träffades och är på henne mellan benen. Isa sa till ganska tydligt att hon inte ville, så förhoppningsvis tycker inte Viggo att det är lika roligt efter ett tag.
Vi blev bjudna på nybakade scones och drack te, supertrevligt! Sedan kollade vi runt lite på internet och kollade på en golden som tävlade lydnadsklass III, och den var väldigt lik Isa. Så jag vart aspeppad på att träna med Isa, och ca kl 20.30 packade vi in hundarna i Viggos fina bil och åkte till bruksan.
Där tränade vi lite kontakt först och Isa har ett jättefint fritt följ nu. Sen satte jag på kopplet och vi bleb kommenderade av Danne, vilket gick sådär. Hon är inte alls lika med med kopplet på tyvärr =( Måste träna mer med det.

Har tränat en del backa med henne under de senaste dagarna och idag verkade det sitta ordentligt. Inte så många steg, men huvudsaken är att hon lär sig att hon har ett par bakben också.
Sedan tränade jag lite med apportbocken. Här har vi ju i uppdrag att försöka få henne att sätta sig med den, så hon lär sig att man kan göra annat med den i munnen och på det sättet lära sig "håll fast". Där gjorde vi inga som helst framsteg idag, men som alla säger; det är bara att kämpa på!

Det har iaf varit en supertrevlig och hundig kväll, och nu måste både matte och hund sova för att orka upp och träna imorrn bitti. Ska hämta upp Helena/Puma vid nio imorrn, ingen sovmorgon här inte! Hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Tack för idag! Supertrevligt! Lite busigt med så sen träning. Men tror det var en bra tid för Viggo å träna.. Han kändes väldigt alert! Vi ser nu fram emot helgen! Ses på fredag! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback