Semester i Åre

Jaa,  som sagt så drog jag, Marcus och 4 tjejer till från klassen till Åre för en härlig semester. Förra året åkte vi ju till Chamonix, men i år fick det bli svenska fjällen, inte riktigt i samma klass kan jag tycka, men det är väl ändå charmigt på sitt sätt.
Vi åkte i fredags eftermiddag och kom fram lördag morgon. Sedan hade vi alltså 5 dagar i backen och 4 kvällar att utnyttja tills vi började vår hemresa onsdags kväll för att komma hem tidigt imorse. Lååånga resor.
Dessa dagar har vi utnyttja till fullo kan jag tycka. Vi var i backen vid tio nästan varje dag fast vi gick ut varje kväll. Belv lite segt på eftermiddagen, men då var det bara att ladda om för After skin och hem för att vila lite innan kvällen drog igång på allvar.

Pappa skulle upp samtidigt som oss tillsammans med syster och hennes yngste lille bebis, men båda två hade blivit sjuka i sista stund, så han åkte upp själv. Så han bjöd mig och Marcus på restaurang en av dagarna, vilket var riktigt najs. Riktig lyxmat, och sen är det ju så väldigt trevligt att äta ute också!

Vi kunde inte haft det bättre väder heller, har varit så otroligt varmt att jag varit tvungen att ha solskyddsfaktor 20 i ansiktet för att inte bränna mig =)

Nu är man dock väldigt trött och behöver nog några dagars överhämtning. Det blir en lugn helg eftersom jag jobbar också.

Hittade en bild som i stora drag symboliserar denna resa: 

154400-15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback