Vart tog energin vägen?

Det var inte länge mitt "sommarlov" varade. Har jobbat varje dag sen vi slutade skolan. Men det blir gött med pengar. Detta har gjort att min träningsenergi som annars är så stark försvunnit lite. Var duktig och åkte till bruksan innan jobbet på fredagen, nått jag hade ställt in mig på. I lördags hann man inte mer än att åka hem och byta till festkläder, var ju lite sista helgen innan alla åker hem, antingen för att jobba hemma eller för några som åker på USA-resa i tre veckor (AVIS).
I söndags hade vi ett extra kurstillfälle med Anki och Sonja. Jag var ruggigt trött efter att ha mkt att göra på jobbet både fre,lör och sön och kände verkligen inte för att sätta mig i bilen direkt och åka till Borgholm. Jag tog mig iaf i kragen och begav mig uppåt. Väl framme var det såklart kul och väldigt givande. Jag fick en tia på linförigheten förutom att hon satte sig snett en gång. Kul att höra! Sen började vi med läggandet igen, ska byta ut ställandet mot det nu. Isa var skitpeppad och verkligen träningsglad efter att jag inte varit hemma mycket på några dagar. Istället har hon varit tillsammans med lektant Sara och njutit, Isa älskar verkligen henne!
Så idag ska jag träna vidare på de snabba läggandena.  Måste bara få tillbaka energin först. Det är jobbigt att behöva ta sig i kragen varje gång man ska iväg och träna. Har nog mycket att göra med att jag oftast tränar själv nuförtiden, ibland är det skönt, men tråkigt på sina "pauser". Dessutom behöver man alltid folk att bolla ideér med. Men det är svårt att samträna när alla antingen jobbar eller åkt hem eller har en hund som har valpat.
Men det är bara att ta tag i sig själv! Ska verkligen försöka kunna vara med på torsdagsträningarna!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

vi jobbar bara ibland.. å inte hela dagarna! Vi vill träna! kram kram

2007-06-04 @ 14:06:48
Postat av: Hanna

Det är bra det Johanna! =)

2007-06-04 @ 23:10:41
Postat av: Ivanna & Ollie

Vi är i Kalmar onsdag och torsdag, husse är iväg på SwedenRock så vi vill träna mer än gärna! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback