Usch för katter...

...säger Isa. Idag har hon nämligen blivit påhoppad av en katt, två gånger! Det var när vi var i stallet och hon var utanför och lekte med Atlas. Troligtvis tröttnade hon på Atlas och sprang in efter mig i sadelkammaren, något som jag inte la märke till. På väg in till sadelkammaren hoppas katten på henne i ansiktet och Isa tjuter högt. När hon sedan ska sprnga förbi katten åt andra hållet hoppar den på henne igen! Det såg hemskt otäckt ut och jag var jätterädd att den skulle klösa henne i ögonen. Isa vart jätterädd och sprang och gömde sig lite under bilen. Jag öppnade snabbt bilen som hon hoppade in i. Stackarn. Men det syntes ingenting, inga rivmärken eller någonting, så jag tror det gick bra ändå. Men hennes syn på katter kommer definitvit att ändras. Hon som varit så duktig med dem, inte brytt sig om dom nånting när man möter en katt på promenad. Nu kommer hon säkert vara rädd för dem eller bli aggressiv mot dom.
Det jag inte visste var att katten hade kattungar i rummet bredvid, då hade jag såklart varit mer försiktig.Så det var inga fina minnen hon fick därifrån idag, får se hur hon reagerar när vi åker dit imorrn igen. Då ska hon bara få vara på gården och springa.

Innan detta var hon jätteduktig i stallet. Hon sprang inte fram till Atlas som satt kopplad längre bort vid huset. Och när jag skulle gå ut med Ninja på banan så satte jag fast henne vid ett träd där hon låg och väntade på mig utan att säga ett ljud.
Ninja var för övrigt jätteduktig idag. Lite svårt att få henne att trava runt mig då hon gärna kommer in till mitten och ställer sig vid en (hon är ju en westernhäst och tränad så). Då hon verkade lugn idag så hängde jag på henne en del medans jag försökte få henne att gå framåt. Hon är så lung och fin, snart kommer jag nog sitta upp helt och se hur det fungerar med hjälperna.

Igår hade vi även träning på Eéa igen. Vi tränade linförighet, ställande och framförgående.
Framförgående tycker jag är ett märkligt moment, som inte är vidare roilgt att träna. Men linförigheten fungerade jättebra! Tränade inte så länge på det och belönade mycket, coh då hade vi finfin kontakt igen! Ställandena fungerade också jättebra igår. Körde även en budföring som även den gick bra, men det var ju inte så konstigt iom att Isa numera älskar Eéa.

Ninja i stallet efter vårt lilla träningspass
image119

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback