Söndagsträning

Har hunnit med en del sen sist. Har bla tränat i fredags med Johanna och Viggo, som avslutades i badning av hundar och en smaskig middag och pyssel på kvällen. Supertrevligt som vanligt! Träning tycker jag gick bra. Har tappat gnistan lite nu när det bara är "småsakerna" som ska justeras, men det är bara att kämpa på. Det svåraste tycker jag är att veta vad det är exakt som måste justeras. Vi körde lite budföring också. Det gick bra och Isa hade hög fart, måste dock träna lite mer på det för att det ska sitta.

I helgen har det varit jobb som gäller för både matte och husse så Isa har varit ute på promenader med Sara båda dagarna. Igår var det dessutom husses födelsedag, så vi hade ltie folk över på grillning. Då var även Boo här som busa lite med Isa. Kvällen var trevligt trots det dåliga vädret och ansvarsfull som jag är gick jag inte ut utan gick om la mig när gästerna gått för att klara av morgondagen (nästan en vuxenpoäng till mig!)

Så idag har vi haft vårt sista "extratillfälle" på tävlingskursen. Och gud vad alla har läst oss på dessa tre gånger! Stora applåder till Anki och Sonja som hjälpt en hel grupp så mycket på några timmar! Idag hade vi en liten "uppvisning" där var och en fick köra så mycket vi kunde i LK1 och de övriga stod och kollade på och kommenterade.
Vi hade startnummer två och fick med andra ord nästan köra direkt, vilket nog bidrog till vårt "resultat" som inte var det bästa. Vi började med linförigheten och kontakten var nån helt annan stans (vid tävlingsledaren och de övriga gruppmedlemmarna). Men jag bör dock tillägga att jag som sagt jobbat hela helgen och sen kom jag hem, bytte kläder och satte Isa i bilen. Där fick hon sitta medans vi hade teori inne i klubbstugan och sen var det ut och göra linförigheten direkt.
Ställande och läggande under gång gick jättebra! Dock måste jag ta bort mina "halvhalter" när jag kommenderar, men det är ju bara för att jag är osäker om hon verkligen kommer att stanna.
Vi hade en annan intruktör som var tävlingsledare idag som såg lite saker jag måste jobba med.
Det jag ska träna på nu är:
Apporteringen: Inga omtag och jag ska kunna hålla i apportbocken utan att hon släpper den, måste alltså träna mer "loss".
Inga sneda sättanden. De sa att hon nästan har det inprintat i skallen att sätta sig lite snett för att sen korrigera det själv, vilket inte är bra alls. Det är bättre att jag då hjälper henne med handen för att sätta sig rätt hela tiden. Viktigt att backa mycket här så vi får det rätt från början.
Att kommendera fot utan att titta på henne, vilket tydligen bli ett dubbelkommand på tävling. Idag provade jag att säga fot när jag tittade rakt fram, och hon fattade ingenting.
Sen har jag massor av saker för mig med axeln och handen osv, men det är sånt man inte ser själv, så det är svårt att träna på. Men nu har jag iaf ett mål med träningen igen, vilket är roligt!



Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Vi håller på er! Ni är toppen, ett ekipage lixom! Småsaker måste man slipa på hela tiden! Ni fixar detta finnemang!

Postat av: Johanna och Viggo

Vi håller på er! Ni är toppen, ett ekipage lixom! Småsaker måste man slipa på hela tiden! Ni fixar detta finnemang!

2007-06-17 @ 22:58:46
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback