Regnväder

Nu har jobbet dragit igång ordentligt. Det är jobbigt men roligt! Man kommer in i det mer när man är där hela dagar och ofta. Men visst blir man trött. Igår när jag kom hem från ett 11,5-timmarspass var jag måttligt road. Men efter lite käk och vilostund på soffan var det tid för aktivering av hund. Johanna och jag hade bestämt träff på bruksan, så vi åkte dit (orkade ju iaf inte gå).
Träningen gick väl bra.. Fast varken jag eller Johanna var speciellt taggade. Jag tränade lite lägganden, linförighet och apportering. Provade lite inkallningar också och dom satt där de skulle! Isa var dock lite flamsig hon med och hängde ibland med när Viggo uppmanade till lek. Men men, man kan ju inte kräva hur mycket som helst av hundarna när deras mattar inte är 100% fokuserade =)
Efter ett tag kom Viggos husse förbi och då testade vi en budföring med honom som mottagare. Det gick bra det med! Hon har en himla fart och sätter sig fot.
Efter detta såg vi att det satt uppe massa roliga hinder på agilitybanan och det var upplåst, så vi gick dit och körde lite. Nu när Viggo är friröntgad måste man ju kolla om han gillar det =) Jag gjorde en liten bana till Isa med två hinder först, sedan A-hindret, runt på ett till hinder och sist en "liggande tunnel". Hon tog den nästintill klockrent och hade faktiskt bra fart också. Det såg ut som om hon hade jätteroligt! Kanske har hon ändrat uppfattning? En liten tanke på att eventuellt gå en agilitykurs i höst satte fart i min hjärna. Vi kommer ju absolut inte bli nått agilityekipage, men eftersom jag (och kanske hon) tycker det är så kul och det är en bra aktivering för henne, så varför inte? We´ll see...
När vi kom hem från träningen var klockan över 23 och vi gick och la oss direkt, trötta båda två. Imorse vaknade jag av klockan och det första jag hörde var regnet som trilla ner ute. Lite mysigt var det konstaterade jag. När jag steg upp märkte jag dock att regnet inte trillade ner utan det verkligen öste ner. På med alla regnkläder och ut i regnet på vår vanliga morgonprommis. Efter några sekunder var jag dygnsur överallt där inte kläderna täckte. Det rann ner för ansiktet och droppade om händerna. Usch, inte så trevligt after all. Men regnkläderna funkade bra! Dock fungerade mina stövlar mindre bra. De var plaskvåta efter halva promenaden.
Isa verkar inte tycka nått speciellt om regnet, men det är inte heller nått hon gillar. Hon verkar tycka det är lite jobbigt att få vatten i ögonen eller på huvudet, för hon "kisar" lite hela tiden.
Fick en bild på henne under promenaden, här har det lugnat ner sig lite med regnandet.
image122

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback