Midsommar över

Och regnigt har det varit! Fest i fredags var dock lyckad trots att det itne blev nån grillning eftersom vi inte fick igång grillarna. Detta bidrog till att alkoholen slog till hårdare, men midsommar brukar ju vara lite "blöt". När vi var borta på kvällen fick Isa vara lite hos Boo så hon inte kände sig allt för ensam.
På midsommardagen hade vi en lugn och slapp dag hemma. Kollade på film och slöa lite på balkongen. Efter middagen tog vi dock tag i oss själva och åkte iväg med Isa till Värsnäs för en kvällprommis i skogen och lite dummies i ryggsäcken. Isa fick göra några enkel markeringar och några dubbelmarkeringar, samt fritt sök. Och oj så kul hon tyckte det var. Hon letar så fint och kommer in med den direkt. Jättekul! Nu satsar vi ju inte på jakten, men eftersom hon trots allt är en fågelhund kan man ju hålla det lite vid liv för hennes egen skull. Plus att jag tycker det är roligt att komma ut i skogen och träna och inte bara vara på en plan.

Idag har både jag och Marcus jobbat så Isa har fått vara hos Boo idag med. Efter att jag kom hem fick hon åka med mig till stallet. Där fick hon ligga under ett träd medans jag höll på med mitt. Jag red faktiskt på Ninja idag, efter att jag hängt på henne ganska mycket. Sen tog vi ett vart runt gården och det gick jättebra. Vi hade dock Ninja bästis Sasha framför oss som "lockbete", men ändå! När jag var klar hittade jag en mysig liten stig som vi red på förut. Där jag jag med Isa en sväng och hon sprang som aldrig förr i den snåriga skogen.

Jag fick en bild  av Johanna som hon tog på Isas tand när vi upptäckte sprickan i den. Man ser ganska tydligt vart den sitter. Nu ser man ju desto mindre på henne eftersom de tog bort moroten som fastnat i den, men tanden sitter iaf fortfarande kvar.
image121


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback