Mer besök och lite träning

Efter att ha jobbat i helgen kom systeryster med hennes karl och barn hit. Tyvärr krockade ankomsten med min tur till borgholm för hundkurs, men de fick spendera några timmar utan mig på kvällen. Väl framme på klubben på Öland var det supertrevligt där med i den helt underbara sommarkvällsvärmen.
Träningen inledde vi med en platsliggning som gick alldeles utmärkt för allas del, superbra!
Sedan vart vi faktiskt kommenderade allihop, UTAN hund! Det var toppen nyttigt! Vi lärde oss allt hur vi ska gå med benen för att lättast få en följsam hund osv. Jättebra verkligen! För ska man behöva tänka på det samtidigt som hunden är vid sidan blir det nästan lite för mycket.
Sedan tog vi en fika och fortsätta sedan med momenten hopp och inkallning, samt framförgåendet i brukset. det var intressant och känns nästintill omöjligt att lära sig hela momentet. Åkte dock hem efter detta moment då jag kände att jag ville hem till min kära familj.

Måndagen spenderades mestadels på skälby gård med barnen som förtjust lekte i lekparken och kollade på alla djuren. Jag och syster med den yngsta hann även förbi stan för lite shopping. Köpte lite gott och blandat, bla en bikini och en sommartopp, som faktiskt var så lång som en vanlig topp och inte en kort klänning (barnavdelningen är toppen ibland). På kvällen grillade vi gott och drack vin på balkongen (samma som kvällen innan, blir mycket vin på sommaren)... ;)

Idag har familjen dragit vidare till öland men kommer tillbaka till kalmar igen på torsdag. Jag har varit på en alldeles underbar HLR-utbildning på barn hela dagen och gud så mycket jag har lärt mig! Efter detta var det bara hem och hämta hunden för att bege mig till skälby för träning med Eéa och 4 stycken till jyckar, däribland viggo och Johanna. Vi tränade lite linförighet och kontakt, och jag märkte direkt att Isa tyckte det var konstigt att inte vara på en "riktig" plan och träna. Jättenyttigt!
Vi tränade att ha hundarna nära nära varandra medans vi gjorde olika saker, nått som Isa inte är så jätteförtjust i. Hon känner sig en aning trängd tror jag, men gör allt man säger efter en extra sekund med betänketid.
Idag märktes det att hon var trött, dels pga av den enorma hetta och dels pga att det varit fullt hus i 2 dagar här hemma. Men hon skötte sig bra som vanligt, var nog mest matte som gjorde fel efter en lång dag och ingen middag i magen.
Imorrn ska jag äntligen vara lite ledig på Öland =) Isa ska busa med Viggo och vi "vuxna" ska spela lite "golf" och ha det gött, härligt!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

TAck för idag älskade vänner! Ses om ett tag igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback