Isa till sjukhuset

Idag vart det inte alls som vi planerat. När vi tränade tillsammans med Johanna och Viggo på förmiddagen var det för det första supervarmt fastän regnet hängt i luften hela morgonen. Sedan såg jag hur en morotsbit satt fast i Isas framtand på underkäken när hon flåsade upp mot mig med tungan hängandes ut. När vi tittade närmare såg vi at hela tanden var delad och det var där emellan som morotsbiten satt. Jag ringde till Läckeby och fick en akuttid samma eftermiddag. Hade det varit en vanlig dag hade jag nog väntat, men eftersom det är midsommarhelgen nu var det skönt att kolla upp med detsamma så man inte behöver åka in midsommardagen eller nått. Först trodde jag att hon bitit sönder den när hon blev rädd för katten igår, men hon har inte fått nån morotsbit efter det, så den måste ha suttit längre. Och jag som tycker att jag kollade ordentligt i munnen igår, men såg inte den lilla tanden.

Veterinären tittade och konstaterade att en flisa satt löst på framsidan av tanden och att det satt löst hela vägen ner i tandköttet. Hon tog bort den lilla morotsbiten och vaccinerade Isa på en gång. De hade haft tid att ta bort den idag, men eftersom hon har ätit inom 12 timmar så ville de inte söva henne. Så det blev den 3:e juli istället, kanske inte den bästa dagen, men iaf. Om "pulpan" blottas när de tar bort flisan finns risken att de tar bort hela tanden. Då får vi se om vi kan ställa ut henne eller hur det blir. Usch så mycket strul!
Isa verkar iaf må bra och hon äter och dricker som vanligt, och det är väl det som rälknas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snutte tjejan då! Pussa på henne från pojkvännen =) med flock!
Be att få ett intyg om att tanden suttit där en gång i tiden!

2007-06-21 @ 18:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback