Busy Day

Idag har jag hunnit med en massa saker. Mötte upp Johanna ca kl 10 och åkte till saxnäs för att sola de gånger solen kom fram bakom molnen. När molnen var för stora fick hundarna bada och ha kul, och när solen  kom fram igen återgick vi till vår filt. Var mycket mer sol än väntat! Hundarna hade superkul i vattnet och busade med varandra och Johanna. Lite osmidiga är de i vattnet och man blir nästan lika blöt själv, men man får skylla sig själv som går i.

När det började regna tog vi vårt pick och pack och åkte till köpstaden för att luncha och eventuellt shoppa lite. Jag behöver ett par nya skor till jobbet i sommar, gympadojjor är allt för varmt! Hittade dock inga skor som kändes sköna, så vi hamnade på HM istället (konstigt). Där hittade jag massor av skoj och blev av med X antal hundringar, (snart måste jag skärpa mig! Har kommit in i en ond cirkel). När jag stod i provhytten blev det plötsligt becksvart. Elektriciteten fungerade inte i hela centrumet! Och där stor jag och skulle försöka få på mig alla kläder och få med mig mina saker ut. Stressigt värre, trodde att det brann eller nått först. Så restaurangen var ju såklart också stängd och vi hade lite småbråttom då jag skulle till jobbet på eftermiddagen. Så det blev en lunch på hembageriet i färjestaden, trevligt det med!

Sen var det hem och byta om till arbetskläder och iväg till jobbet. Där var det full rulle hela em/kvällen. Väl hemma igen hade Isa varit ensam ganska många timmar, så hon hade ju återhämtat sig efter förmiddagens bravader. Så jag och Johanna (igen) bestämde träff efter maten och gick tillsammans upp till bruksan. Där började vi träna lite lägganden från stå och det gick väl lite sådär. Sen tränade vi linförighet vilket verkligen var en katastrof idag! Kontakten är som bortflugen bitvis och hon förstår inte varför jag inte har någon kontakt med henne. Jobbigt läge, eftersom detta moment har känts bra förut. Jag måste se upp så jag inte tränar sönder momentet heller, för jag märker redan att hon tycker det är mindre intressant nu. Hmm, får klura på hur jag ska göra...

På vägen hem från bruksan fick hundarna springa lösa och busa lite. Vi blev fast vid en liten backe med högt gräs där Viggo absolut skulle lägga sig platt på mage och rulla runt i det långa blöta gräset. Tog lite bilder men det vart inge bra eftersom det var skymning ute. På en ser man dock hur nöjd han ser ut:
image115

Bilder från förmiddagen
image116
image117

Flaxöra
image118

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Våra älskade vovvar.. vad skulle vi göra utan dem =) Såå söta! Har träningsvärk i magen efter Viggos magåkning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback