Uppdatering

Isas hål efter sin tand ser riktigt fint ut. Både onsdag och torsdag efter operationen fick Isa följa med mig till stallet. Atlas var inte hemma och hon kan alltid ligga i bilen om hon inte orkade vara ute tänkte jag. Tjii fick jag. Hon var lika pigg och glad som vanligt. I onsdags fick vi dessutom med oss Johanna till stallet och Isa tyckte det var ännu roligare när det var en till som ville ge henne lite uppmärksamhet då och då.
Även på torsdagen åkte vi till stallet på morgonen och Isa var ute och busade med sig själv trots att det spöregnade hela tiden. När vi kom hem sov hon ett tag, men blev sedan lite rastlös på kvällen, precis som jag. Så jag bestämde mig för att åka på samträningen trots allt. Visst, vi har inte tränat ordentligt på flera veckor så det var en ordentlig chansning.

Samträningen gick väl sådär måste jag säga. I början var hon katastrofalt okoncentrerad, och det var nästa så jag började skratta åt situationen. Här lägger man lydnaden på is i någon vecka och hunden blir som förbytt. Men vi kom snabbt in i det igen! I mitten av träningspasset gick det riktigt bra och hon brydde sig inte om de andra hundarna längre. I slutet skulle vi träna tillit och det tyckte både jag och Isa var jobbigt. Jag vet att hon litar på mig, men eftersom jag tyckte det var så jobbigt att ha två stora (för mig lite läskiga) hanar precis framför och bakom oss, kände hon nog av det på mig med och blev osäker själv.

Efter träningen fick Viggo och Isa äntligen busa av sig lite. De har ju inte träffats på länge eftersom han varit med husse i Norrköping. Det tyckte de var roligt! Fick några söta bilder på dem också!

För övrigt så blir det inga stenhårda träningpass med lydnadsmoment för oss i juli. Som jag sagt tidigare känns det som vi båda behöver en paus nu eftersom vi nu inte kom upp och tävla som det var planerat. Jag får istället börja ta nya tag på min semester i augusti och sedan förhoppningsvis tävla något i höst (jag ju borta nästan hela augusti). Istället ska vi göra sånt vi gjorde förut, som att träna för skojs skull, inte för att ha ett tävlingmål. Ska bli riktigt skönt att inte ha någon press på mig själv. Träna när jag själv vill, i skogen och med en superpeppad hund =)

Min stallhund njuter av friheten. Tråkigt när matte bara är inne i stallet dock!
image134

Isa tittar spänt på när de andra hundarna tränar på samträningen
image135

Sötisarna vid utsiktsplatsen (såklart hittade de vattnet långt där nere också)
image136

Kärleksparet bildade ett hjärta med tassarna
image137

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Underbara sötnosar är allt vad vi har! Pussiss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback