Lediga dag

Igår var det meningen att vi skulle på Strand, men på grund av det dåliga vädret blev det tyvärr inställt. Då traskade jag istället upp till bruksan och kollade på tävlingen som Isa och jag egenligen skulle debuterat som ekipage om allt gått vår väg. Det var lite tungt att gå upp dit utan att få starta, dock var det väääldigt skönt att slippa nervositeten =)
Det var många hundar som var duktiga, och jag tyckte att det inte verkade speciellt svårt att få ganska bra poäng. De flesta hundar tuggade exempelvis på apportbocken och fick ändå 7 poäng, många gjorde tydliga dubbelkommandon i linförigheten men fick inte under 7 iallafall osv. Fast det ser ju enkelt ut när man sitter och kollar på, är det en själv som är ute på banan är det säker enkelt att nolla på alla moment...

Idag har jag varit ledig och inledde dagen med att åka till gymmet. Därefter träffade jag Karin/Elsa och Anneli för blåbärsplockning. Elsa och Isa lekte jättefint igen och Isa rullade runt på marken som vanligt när hon leker, i blåbärsskogen. Detta innebar att hon hade blålila fläckar över hela henne inom några minuter, såg lite lustigt ut.
Vi var borta ganska länge och vi fick med oss mycket blåbär hem, mumms!

Sedan for jag och Isa iväg till stallet för att rida ut en sista gång tillsammans med Maria och Sasha innan hon går på lite sommarledighet. Vi tog samma runda som förra gången. Lagom lång för Ninja som är otränad och inte så mycket asfalt med stora tunga bilar. Det gick superbra idag med! Var lite mer vatten i skogen än förra gången och det tyckte Ninja var läskigt, men till slut kom hon över vattenmassorna med lite jämfota hopp. Denna gången prövade vi att galoppera också! Hon har ju gjort det några gånger med sadel när man longerar henne, men aldrig när någon suttit upp. Men eftersom det gick så fint i traven provade vi. och det gick super =) Var lite svårt att få henne att börja galoppera eftersom hon inte riktigt förstår vad det är, men när hon travat snabbt ett tag och jag smackade på samtidigt som Sasha försvann längre och längre bort gick det till slut. Sötishästen.

När jag skulle åka hem från stallet vad jag nära att ta hem en liten kattunge som vi skulle få om vi ville ha. "Jag måste bara prata med Marcus först", tänkte jag och skickade en bild på henne. När jag inte fick nåt svar började jag planera massvis och gosade med henne hela tiden. Jättesnäll och tam var hon! Så innan jag tog med henne i bilen ringde jag Marcus som fint påminde mig om att han är allergiskt mot katter. Uhh, sånt måste man nästan veta! Jag glömmer alltid sånt där, tror det är för att jag inte är allergiskt mot nått, ta i trä. Så jag fick snällt lämna tillbaka den lilla katten och åka hem med endast ett djur i bilen. (Hade det inte varit för Marcus hade vi nog redan haft en djurpark hemma.)

image138

image140

Lite färgslingor i pälsen
image139

Leker med pinne
image141

Fick med mig lite blåbär hem
image142

Kattungen som inte fick komma hem till oss
image143

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback