Paus i pluggandet.. iaf 1 timme

Idag tog vi en paus i pluggandet och begav oss till skogs lite... Det regnade som satan och var ruggigt och kallt, men det hindrar inte mig =) Skönt att komma bort från böckerna! Dom senaste dagarna har varit ganska lugna för vår del. Isa är ju inne i sån jobbig period nu, så jag har inte gjort så mycket spännande med henne. Man tröttnar liksom att lägga ner så mycket tid när hon ändå bara är intresserad av annat. Men är det nånting som vi båda uppskattar så är det ju att vara i skogen..Hon var som tokig i början, sprang runt runt. Jag har ofta tänkt att jag ska försöka få mer henne på kort när hon flyger fram, men glömmer alltid kameran. Ibland hoppar hon så himla högt att man tror att hon kommer göra illa sig när hon landar, men hon klarar det alltid =) Konstigt att hon river hindren på agilitybanan då?? Kanske inte lika kul?? Det tycker matte i varje fall =)

Vi provade lite uppletande idag med.. Vill inte tjata ut henne med det, eftersom det för det mesta inte går så bra.. det slutar ju nästan alltid med att jag går och hämtar leksakerna, men nu var det ett tag sedan vi körde det. Hon hittar dom ju fint, sen lämnar hon dom och letar vidare, efter tex pinnar. Men idag gick det faktiskt bra! Vi vallade av en liten ruta bara och hon fick titta på när jag gick ut och gömde föremålet, som idag var en boll. Hon sprang rakt ut och hittade bollen nästan med det samma. När hon tog den i munnen ropade jag, och hon kom en bit innan hon slängde den. Då sa jag til henne att ta bollen och när hon tog den i munnen igen tjoade jag som en tok och började springa lite ifrån henne. När jag kände att hon vr efter mig satte jag mig på huk så hon kom ända fram, dock slängde hon bollen vod mina fötter en bit framför, men ändå! skitbra för att var oss ju =) Sedan fick Marcus iväg med henne medan jag gömde bollen igen. Hon hittade bollen nästan direkt igen och när hon hade den i munnen vände jag mig och och gick lite år andra hållet så hon kom in till mig igen. Sååå bra =)

Isa har "pinnförbud" ett tag nu, hon har blivit allt för pinntokig på senare dar. Visst, när hon leker med andra hundar är det svårt att kontrollera, men när hon är med oss har vi både utrustat oss med varsitt rep som åker fram varje gång hon hittar en intressant pinne. Och det funkade faktiskt bra idag! Hon var intresserad av repet och lämnade pinnarna när hon blev tillsagd. Dock är jag lite rädd att det ska ge motsatt effekt. Igår vr hon nämligen heeelt tokig när vi var på promenad och ville absolut inte ha nån kontakt med mig när hon hade pinne i munnen. Hon sprang snarare åt motsatt håll ifrån mig för att jag inte skulle kunna ta den. Jaja, vi får väl se hur det går framöver...

Imorrn är det sista pluggadagen innan tentan, sen nästa vecka börjar nu jobbig kurs. men det är en tio-veckors-kurs, så jag har inte tenta förrns om 10 veckor igen... Weeeii! Läga att slappa lite ett tag tror jag.. Har mycket planerat för dom veckorna.. Tänkte börja rida igen (har ju inte blivit nått alls i höst), ska börja träna, både gym och jympa, och såklart bli superduktig på att träna med hunden.. Tjihoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback