Misslyckad träning

Mötte upp Ivanna och Ollie för lite träning i Värsnäs. Vi hade planerat att lägga spår. Eftersom det började bli sent bestämde vi oss för att lägga spåret ute på ett fält, där det inte blir lika mörkt som inne i skogen, eftersom Isa är lite skeptisk till att vara i skogen när det är mörkt. Jag la Ollies spår och Ivanna la mitt, åt var sitt håll på fältet. Sedan skulle vi ta en promenad tills det legat klart.
När jag släpper ut Isa ur bilen springer hon över vägen och korsar vårt nylagda spår kors och tvärs, leker lite med föremålen och tar en lång springrunda runt fältet. Flyförbannad som jag är står jag där och skriker "NEJ" (vad ska man göra liksom), men hon tittar bara på mig, pekar finger och springer vidare. Ojoj, va arg jag blev. Spåret var säkert helt förstört ju!

Vi gick iaf en prommis för jag tänkte att hon kanske inte korsat spåret så mycket ändå, så jag tänkte testa.. var ju ändå tvungen att hitta alla mina föremål som låg där ute nånstans. Under promenaden rullade hon sig naturligtvis i skit också, som hon vet att hon inte får! Men det sket hon ju i såklart. Trotsåldern till tusen!

Så var det dax att ta spåret.. Hon hittade det inte först, gick fram och tillbaka med hög nos.. inte bra. Till slut hittade hon ett föremål, och då gick det bra i några meter, men sen tappade hon det igen, och så höll det på. Till slut hittade hon slutföremålet, men hade missat massor på vägen. Vi höll på länge och försökte hitta rätt, men hon tröttnade till slut. Ollie som tagit sitt spår galant provade på att hitta våra föremål också, men utan lycka... Måste tillbaka dit först av allt imorrn bitti och leta. Sökrullen vill jag inte tappa bort!

När vi kom hem fick Isa ett bad av husse (luktade snart bajs i hela lägenheten ) och en väldigt besviken matte satte sig åter vid skolböckerna. Trist att allt ska bli så förstört när man tagit sig tid att åka iväg och träna!

Idag efter att Isa badat och gick och blötte ner hela lägenheten kom jag på att jag vill ha ett "svett-täcke" till henne. Alltså sånt som man har på hästar.. Undra om det fins till hundar, det måste det ju göra. Skulle var ahur bra som helst. Nu tog jag en handduk och satter runt henne, sen satte jag på henne reflexvästen över för att den skulle ligga kvar, supersmart! Fast det såg väldigt kul ut och hon tyckte nog inte att det var så trevligt. Jag ska hålla ögonen öppna efter ett täcke, hade varit toppen!

Kommentarer
Postat av: Ivanna/Ollie

det var ju dumt och ens spåra när vi var framme så sent! Får försöka igen fast nästa gång på förmiddan! Kram

Postat av: Johanna

Tove har ju sytt ett fint åt Sigge, verka inte så svårt.. hör me henne hur man gjorde =) Bílligt å pyssla själv! Kram kram

2007-01-02 @ 22:25:19
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback