Lilla tjejen blir stor

Ja, det märks att hon blir äldre den lilla Isa. Hon har fått starkare åsikter om saker och ting, medans unghundsfasoner kommer fram mer och mer. Som det här med att hon är rädd för att gå ner för trappor.. Det har kommit tilbaka mer nu. Och att hon är mörkrädd. Det var hon när hon var liten valp, men nu är hon lite skeptisk till det igen... Joo, nog har hon åsikter allt.

Men framför allt märks det att hon inte är lika beroende av oss längre. Jag har aldrig varit en sån som ropar speciellt mycket på henne när vi är ute på promenadetr utan jag går i min takt, och hänger inte hon med gömmer jag mig bakom nått så hon kommer ifatt för att leta reda på mig. Detta för att jag vill att hon ska hålla koll på mig, och inte tvärtom. Men nu går det inte alls lika bra.. Hon går sin egen väg och skiter i om övriga familjen är med eller inte. Väldigt frustrerande.

Dock har hon blivit gosigare hemma. Hon följer efter en vart man än går, är vaken mest intill hela dagarna och bara håller en sällskap. Lite ovant med någon som konstant stirrar på dig hela dagen, men man vänjer sig nog.

Igår morser vaknade jag att att Isa lov och hulkade nedanför vår säng. Det tog några gånger innan jag förstod att det var Isa som låg och spydde. Yrvaket tände jag lampan, och där på mattan hittade jag en stooor "plastboll" tillsammans med lite barr. Hon måste ha fått i sig nått när vi var i skogen tidigare på dagen (där vi för övrigt hittade våra saknade föremål från spårträningen). Orolig för att det fanns nått mer intressant i magen observerade jag henne hela morgonen. Men hon gjorde ifrån sig bra när vi gick ut, åt med god aptit och spydde inget mer, så det var nog bara det som kom upp. Vilken himla tur! Den där kunde minst sagt sätta sig i magen eller tarmen nånstans! Det är obehagligt att hon får i sig så mycket skit! Vet inte hur man ska få bort det. Det enda alternativet är att alltid ha henne kopplad men det vill jag ju inte heller.. Riktigt svårt. Hon är ju blixtsnabb när hon får tag på nått, så det är en omöjlighet att få tag i det innan henne..

Nej, nu är det dax att sova. Både hunden och jag är trötta efter en lång pluggdag samt att grannhunden kommit hem efter jullov och varit här och busat några timmar. I helgen är det jobb som gäller. Två röda dagar, så det blir bra med cash =)

Kommentarer
Postat av: mamsen

Vad kul det är att läsa vad ni håller på med. Saknar Isa( och dig förstås). Det känns långt till Kalmar ibland

2007-01-09 @ 19:28:27
Postat av: Sigge

Här hemma har vi alltid några burkar sparris i skafferiet. Bra att ge om man misstänker att nåt konstigt slunkit ner...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback