Helgen...

I helgen har det hunnits med två tentor, en idag och en igår.. Tungt! Båda kändes väl okej, så jag hoppas att jag klarar nån av dom iaf!

Igår när jag kom hem från tentan ville jag bara komma ifrån böckerna som jag levt sida vid sidan nu i ett par veckor. Vi bestämde oss för att åka till ÖB på Öland och ta Isa med oss för att hitta nån bra träningsplats. Efter att vi åkt rätt långt bort stannade vi i en vägkant och gick i mot en snårig skog. (Tänkte lägga spår, men det gick inte alls i den terrängen).  Efter vi gått en stund mötte vi en trevlig gubbe som visade oss vart det fanns större vägar, samt små stigar, men varnade oss för att gå vilse, som man tydligen lätt gjorde där. Vi gick inte så långt, men hittade en bra liten stig där vi kunde träna lite budföring. Det gick jättebra! Nångång stannade hon till på vägen men kallade Marcus lite så fick hon upp farten igen! Hon tycker det är mycket roligare i skogen än på ett fält tex, så det är väl där man ska träna budföring mest för att hon ska tycka det är roligt. Sedan gick vi vidare runt en lite stugby och stannade på en liten fotbollsplan. Där tränade vi lite inkallning eftersom jaghar problem med hennes fart när jag träna själv. När jag säger att hon ska stanna kvar och jag själv går iväg, kommer hon travandes när jag ropar.. Jag vill ju att hon ska komma i värsta farten, men då måste jag ha hjälp. Jag vill nämligen att nån ska hålla i henne medans jag springer och tjoar. Då när jag ropar kommer hon galopperandes som aldrig förr =) Får köra "valp-tricken" ibland för att vissa saker ska funka. Så hoppas vi bara att farten sitter i även när jag träna själv. För övrigt så var hon jätteduktig när vi var ute och gick . Hon lyssnade bra och höll bra koll på oss hela tiden, men så är hon ofta när man är på ställen hon inte känner till.

Idag har det inte blivit några längre promenader, det är sån storm här. Blev lite skeptisk när dom sa på radion att allmänheten ska stanna inne för att inte träffas av fallande träd eller flygande tegelpannor! Hjälp...
Vi har därför tränat lite apportering här hemma med klickern, eller rättare sagt själva gripandet. Nu sitter det ganska bra så nu har jag börjat släppa den efter ett tag, och så fort hon håller fast den i munnen så klickar jag. Till slut höll hon några sekunder, så det går framåt =)

Imorrn börjar B-kursen på ekonomistyrningen, så det är bara att nya tag. Men förhoppningsvis blir det tentaslask imorrn även om vi går i skolan på tisdag.. Måste ju få nån slags belöning för allt slit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback