En vecka till slut

Oj vilken start jag fick på min träningsperiod. Har ont i varenda muskel i hela kroppen. I torsdags så red jag ju också, och det gör verkligen att man blir begränsad i hur man går ett par dagar framöver. Ser inte klokt ut! Men kul var det! Jättesnäll häst som heter Goliat. Sen tränade jag jympa på fredagen, så kroppen fick helgen att återhämta sig. Imorrn är det på´t igen!

Träningen med Isa då? Joo, den har väl gått bra! I tisdags åkte jag upp till brukshundklubben och tränade lite. Vi har ju inte varit där på ett tag, så jag trodde det skulle krävas mycket kontaktövningar innan vi kunde sätta igång, men där hade jag fel! Hon var jättefokuserad och gjorde alla övningar bra! Platsliggning är fortfarande besvärligt, men det kommer väl tillbaka med tiden.

I onsdags åkte jag och Helena till värsnäs och gick en promenad plus tränade lite uppletande. Det gick mindre bra för vår del. Gick inte alls med andra ord. Hon letar fint, men kommer inte tillbaka med sakerna. Blev väldigt frusterad, speciellt när Helena hade massa bra tips och ideér, men inget verkade funka. Hon höll på med pinnar och sket i mig totalt, men när Helena ropar en gång efter Isa, släppte hon allt och sprang till henne. Jaa, ibland blir man tokig!

I torsdags åkte jag och Louise upp till bruksan för att träna lite på agilitybanan. Det ösregnade och alla blev dygnsura på en gång, så vi drog bara fram 3 hinder och en tunnel. Det märktes att vi tränat mycket lydnad den senaste tiden för hon vägrar springa på min högra sida över hindrena, både på gott och ont kanske. Men hon har blivit mycket snabbare och verka tycka att det är kul! Tränade mycket på A-hindret där hon nästan var för snabb och missade markeringarna ibland.

Egentligen hade jag planerat sökträning två dagar i rad, både fredag och lördag, men det blev till sist ingen alls =( Var tvungen att jobba på lördagen. och på fredagen hanns det inte med och vi hade inga figuranter.
Men vi hann med en långpromenad med Helena och Puma på fredagen iaf! Vi gick i nästan två timmar och hittade massa fin marker som vi ska gå och undersöka närmare någon dag! Hittade en bra hage som tog ett tag att gå runt också, superbra ju! Puma och Isa har börjat leka bättre nu också. Puma verkar inte ha behovet att sätta henne på plats lika ofta längre, vilket gör att Isa inte är lika reserverad i hennes sällskap. Jättekul!

Jag har inte planerat någonting inför den kommande veckan, vet bara att jag ska fortsätta träna själv och hunden så ofta som bara hinns med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fiska Gullan minsann!! Hyvä , hyvä. Betyder bra, bra.
Har läst flera inlägg samtidigt. Du och Isa är hårt tränande människa, hund just nu. Skada dig inte. Glöm ej grönsaker och frukterna!! Vovva Isa från mig.
Kram Mor

2007-01-24 @ 16:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback