Bara jag och hunden...

Nu har Marcus åkt hem till stockholm för att vara borta till söndagkväll. Känns jättekonstigt... Bara jag och hunden... Men det ska nog gå bra =) Vi klarar oss väl utan en karl i huset i några dagar!

I måndags träffade jag Camilla på lindö kl halv 10..(eller ja, jag var ju lite sen som alltid, ajabaja!) Det var en strålande morgon, mycket snö, kallt och soligt! Kan inte bli bättre.
Vi tränade mycket möte med hundarna eftersom Nora behöver tränas att vara runt andra hundar. Det gick jättebra, varken Nora eller Isa verkade bry sig så mycket om varandra. Till slut skulle Camilla träna på att Nora skulle komma fram och hälsa på mig, och medans vi gjorde det band jag fast Isa i en stolpe lite längre bort.. Hon skällde en del, men inte så farligt som det kan vara. Sen band Camilla fast Nora så tränade vi hälsningar med Isa... Jaa, sådana som man gjorde på valpkursen. Isa är nämligen inte alls duktig på det! Camilla skulle komma rakt mot oss och hälsa på mig, och Isa skulle sitta fot och fick inte röra sig ur fläcken. Det gick inte alls dom första gångerna, hon kunde högst hålla sig någon sekund, sen sprang hon fram och hälsade. Men dom sista gångerna gick det väldigt bra faktiskt!

Igår var det fint väder igen, kallt men soligt. Ivanna och jag bestämde oss för att bege oss ut till backen för att åka pulka. Oj va kul det var! Och hundarna var som tokiga och sprang upp och ner med oss i backen. Efter ett tag kom det två hela klasser med barn, så då gick vi en promenad istället. Isa var helt slut när hon kom hem.
På kvällen var det föreläsning om bruksgrenarna på brukshundklubben som jag och Karin åkte på, blev riktigt peppad på att komma igång med söket igen!

Idag har det regnat hela dagen och snön är nästan helt borta.. Men det var ju iaf kul att det kom lite snö den här vintern iaf och att man faktiskt hade tid att utnyttja den när det väl var här!

Isa och Ollie har hittat en pinne medan mattarna åker pulka
154400-10

Kommentarer
Postat av: Johanna

Här blev vi peppade med.. sugen på spåret igen med.. hmm.. vill me på fredag juh!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback