Trött efter träningsdag

Kl är 21.39 och det känns som det är mitt i natten.. är så oerhört trött! Idag var jag uppe i ottan för att hinna ta hand om hunden och träna innan skolan. Kl 8.30 befann jag mig på gymet efter att ha hunnit vara ute med hunden 45 min och ätit lite frukost. Ganska bra klarat tycker jag! Efter skolan åkte jag en sväng förbi stan för att införskaffa mig ett par nya skor som en snäll själ tipsat mig om. Bekväma och regntåliga skor på stadiums barnavdelning för endast 250 kr. Så nu kanske jag kan gå en promenad utan att behöva ha plastpåsar i skorna och halka titt som tätt.

Efter det tog vi sällskap med Ollie och Ivanna upp till bruksan för lite träning. Det gick superbra! =)
Isa var duktig och arbetsvillig. Klarade sig bra utan godis "längre" stunder och jobbade verkligen på fint. Hon hade fart vid fotgående, med i svängarna och verkade tycka att det mesta var roligt.
Vi gjorde "hälsningsövningen" igen och den gick sådär i början, men till sist kunde vi sätta båda hundarna någon meter ifrån oss på varsin sida och gå till mitten och hälsa på varandra (jag och ivanna då).
Vi gjorde även en distrationsövning där jag satte Isa ner och sa kommadot "stanna". Därefter gick jag iväg lite medans Ivanna och Ollie lekte nära Isa. Men hon satt bara där och tittade på mig, vilket är ett stort framsteg för den unga damen. Man kanska även ska tillägga att det just då började en valpkurs, så parkeringen var full av små hundar som skällde och var intressanta.
En annan sak som gick toppen idag var "stå" vid fotgående. Hon stannade fint och jag kunde fortsätta gå en bit, vända mig om och vänta ett tag, sen gå tillbaka och fortsätta fot. Förut har det brustit i något av momenten, antingen ställandet eller när hon ska vänta på att jag ska komma tillbaka. Duktig hund!
Vi slutade med en platsliggning som också gick perfekt för vår del, även om jag inte vågade stå så långt bort eftersom det var kurs ganska nära.

Nu är vi båda trött i både huvud och ben och ska nog snart gå och lägga oss. Imorrn bitti ska vi äntligen iväg och träna lite sök! Ska bli fantastiskt roligt. Både Karin och jag måste infinna oss på biblioteket kl 13, så det blir en tidig träning. Hoppas nu bara att vi inte glömt allting! Och hoppas, hoppas att det inte blir nått tjorv med rullen.. men det återstår att se..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra jobbat! Hoppas ni även fick en bra sökträning imorse!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback